Clujenii vor avea prilejul să admire, duminică, aproximativ 50 de automobile de epocă, toate excelent întreţinute de proprietarii lor, la Parada automobilelor retro, care se va desfăşura în parcarea de la Polus Center şi la Centrul Cultural din Parcul "Simion Bărnuţiu".
Pasionaţii de vechi şi renumite mecanisme auto vor urmări ‘evoluţia’ unor maşini clasice de lux, ‘bijuterii elegante’ cum le spun proprietarii, dar şi vehicule robuste, din perioada comunistă.
"La Parada pe care am intitulat-o ‘Maşinile de altădată prin Clujul de azi’ vin chiar şi maşinuţe economice, tip cutie de chibrituri. Evenimentul este însoţit, la Centrul Cultural din Parcul ‘Simion Bărnuţiu’, de un atelier de lucru cu tema ‘Auto’, o încântătoare lecţie despre cum un vechi autovehicul pe patru roţi poate face furori în fotografii", spun organizatorii acestui eveniment, profesorul Ucu Bodiceanu, cercetător ştiinţific Ancuţa-Lăcrimioara Chiş şi Mihaly Dezso, preşedintele Clasic Car Club Cluj.
"Parada automobilelor retro" se află la cea de-a şasea ediţie, iar în anii precedenţi evenimentul a încântat publicul cu fascinantele exemplare pe patru roţi, care au defilat pe străzile oraşului. În judeţul Cluj sunt 50-60 de colecţionari de automobile retro, dar duminică vor putea fi admirate exemplare rare din întreaga ţară.
România s-a aflat în topul primelor zece ţări din Europa care au introdus automobilul şi este a şasea ţara care a organizat curse de automobile.
Primele motoare moderne cu benzină din lume au fost realizate de Karl Benz, în 1886. Cinci ani mai târziu, în 1891, prin Paris au început să circule automobilele fabricate de Panhard şi Levassor, echipate cu motor de tip Benz şi au fost vândute primele ‘maşini fără cai’, marca Peugeot. În 1898, Louis Renault îşi lansează primele sale automobile. În anul 1900 s-a desfăşurat primul Congres Internaţional al Automobilului. În 1929, Alfieri Maserati a construit prima maşină de curse – Maserati Tipo 26. În 1946, au fost realizate în Germania primele 10.000 de exemplare de Volkswagen Beetle, model care s-a bucurat de o mare popularitate. O altă realizare a fost primul automobil cu motor cu benzină cu injecţie mecanică -Mercedes-Benz 300SL, lansat în 1954. La o distanţă de 9 ani, în 1963, Porsche prezenta una dintre cele mai populare maşini-sport: Porsche 911. În acelaşi an, americanii au lansat primul model de maşina SUV, Jeep Wagoneer. În Europa, primul SUV a apărut în 1970, Range Rover, realizat de Marea Britanie.
Sursa: Agerpres