Germania vrea să aibă 10 milioane de mașini electrice pe drum până la sfârșitul deceniului, pentru a-și îndeplini obiectivele climatice. Există însă câteva motive care-i descurajează pe șoferi să facă pasul spre încărcarea mașinii din mers, scrie Deutsche Welle.
Ca parte a planului său de a atinge neutralitatea climatică până în 2045, guvernul de la Berlin vrea să elimine treptat vehiculele cu motor cu combustie și să le înlocuiască cu mașini electrice. Obiectivul e de a avea între 7 și 10 milioane de mașini electrice cu baterie până în 2030. Aceasta va necesita o creștere de douăzeci de ori a numărului de mașini electronice de astăzi.
Potrivit Autorității Federale de Transport Motor, aproximativ două treimi din mașinile din Germania funcționează cu benzină și aproximativ 30% cu motorină.
Care sunt principalele obstacole pentru șoferi
Lipsa infrastructurii de încărcare este doar unul dintre motivele pentru care nemții sunt convinși să renunțe la mașina diesel sau pe benzină pentru una electrică.
Un sondaj YouGov din februarie a constatat că 50% au numit autonomia drept principalul factor de descurajare, urmat de stațiile de încărcare inadecvate (38%) și beneficii de mediu discutabile (35%). Peste 54% dintre cei chestionați nu sunt încîntați de prețul ridicat al mașinilor electronice. O treime dintre cei chestionați au spus că nu vor achiziționa o mașină electrică.
Mașinile electronice frig la buzunar
Mașinile electrice sunt, de obicei, mai scumpe decât omoloagele lor diesel sau pe benzină. Majoritatea modelelor se vând în prezent cu cel puțin 30.000 euro în Germania. Acest lucru se datorează în mare parte costurilor pentru fabricarea bateriei, care poate adăuga între 5.000 și 10 000 euro la prețul total. Dar prețurile bateriilor scad. Au scăzut deja cu 80% între 2010 și 2016, potrivit agenției de consultanță americană McKinsey & Company. Și o creștere a achiziționării mașinilor electrice ar putea să le facă mai accesibile.
Guvernul german este conștient de asta. Prin urmare, vrea să stimuleze trecerea la electromobilitate oferind 9.000 de euro în prime de cumpărare pentru cei care cumpără mașini electrice noi până în 2025. În plus, cei care conduc mașini pe benzină și motorină sunt obligați să plătească între 0,07 și 0,08 euro în plus la pompe, după introducerea unei taxe pe CO2 în ianuarie 2021.
Teama de a rămâne fără baterie
Guvernul german speră, de asemenea, să atenueze îngrijorările șoferilor de mașini electrice care doresc să parcurgă distanțe lungi. Berlinul vrea să construiască o rețea națională de stații de încărcare rapidă pe lângă autostrăzi, care să permită șoferilor să-și reîncarce bateriile cu 80-100% în 30 de minute.
Cât de departe poate călători o mașină electrică cu o singură încărcare depinde de model și de baterie, dar majoritatea modelelor au o autonomie cuprinsă între 200 și 500 de km. Cu toate acestea, autonomia oferită de producătorii de vehicule va fi mai mare în condiții reale de conducere, mai ales în timpul iernii, când temperaturile scăzute pot afecta bateria, determinând o scădere de până la 30%.
„Cel mai mare obstacol de azi este crearea infrastructurii adecvate pentru încărcare”, spune un conducător auto.
În prezent, în toată Germania există aproximativ 42.000 de stații de încărcare publice. Dar va fi nevoie de mult mai multe pentru a răspunde milioanelor de mașini electrice prevăzute în planul guvernului de reducere a emisiilor.
O altă îngrijorare a nemților este faptul că producerea bateriilor pentru mașinile electrice este un proces incredibil de intensiv în energie. Producerea unei mașini electrice produce mai multe emisii de CO2 decât a unei mașini convenționale. Dar, în Europa, aceste emisii mai mari ale fabricării sunt compensate în medie în doi ani de la conducerea unei mașini electrice. Iar pe parcursul întregului ciclu de viață, mașinile electrice din Europa generează de trei ori mai puține emisii decât mașinile diesel sau pe benzină.
Sectorul auto german aduce aproape 500 de miliarde de dolari pe am
Industria auto din Germania este renumită în întreaga lume, fiind cunoscută pentru mărci mari ca Volkswagen, Daimler, BMW și Mercedes. Sectorul auto aduce aproape 500 de miliarde de dolari pe an și este un angajator major, oferind locuri de muncă pentru aproximativ 1,8 milioane de oameni. Tranziția către e-mobilitate va avea ramificații pentru aceste companii, angajații lor și furnizorii cu care lucrează.
Sursă foto: Dreamstime