Burgerii Big Mac, cartofii prăjiţi şi milkshake-urile vor face parte din meniul Jocurilor Olimpice, iar gigantul fast-food va deschide în Londra cel mai mare restaurant din lume, pe o perioadă de 6 săptămâni. Restaurantul gigant cu o suprafaţă de 3.000 mp va avea o capacitate de 1.500 de locuri şi peste 2.000 de angajaţi. McDonald’s a început colaborarea cu Jocurile Olimpice în 1968, iar în 1976 a devenit sponsor oficial al concursului. Ediţia din acest an a Jocurilor Olimpice va fi a noua la care McDonald’s este restaurantul oficial şi singurul brand de alimente care a obţinut permisiunea de a vinde mâncare pe timpul Jocurilor Olimpice. De asemenea, McDonald’s va deschide un restaurant separat, doar pentru atleţi. Terence Stephenson, purtător de cuvânt al Academiei Colegiilor Medicale Regale, pune la îndoială succesul acestui magazin dedicat atleţilor. "Nu ştiu câţi dintre ei vor mânca acest fel de mâncare înainte de a concura pentru o medalie".
Alături de McDonald’s, Coca-Cola are dreptul exclusiv de a vinde băuturi non-alcoolice la Jocurile olimpice, iar Heineken a fost numită berea oficială a JO.
"Este foarte trist că un eveniment care celebrează cele mai bune realizări sportive este sponsorizat de companii care contribuie la obezitate şi promovează obiceiurile nesănătoase", a declarat Terence Stephenson. Grupul face apel la guvernul britanic să restricţioneze publicitatea pe care şi-o fac McDonald’s, Coca-Cola şi Heineken în timpul Jocurilor Olimpice, care se desfăşoară la Londra în perioada 27 iulie – 12 august.
Asta, însă, este puţin probabil să se întâmple, în contextul în care organizatorii de la Londra şi-au apărat decizia de a accepta sponsorizarea McDonald’s.
"Sponsorii oferă o mare parte din fondurile necesare pentru a organiza Jocurile. Fără partenerii noştri, Jocurile pur şi simplu nu ar mai avea loc", a declarat un purtător de cuvânt al Comitetului de organizare, pentru Associated Press.
Aproximativ un sfert dintre britanici sunt obezi, iar experţii estimează că numărul acestora ar putea creşte la jumătate până în 2030. Obezitatea şi bolile asociate acesteia costă sistemul de sănătate britanic aproximativ 4 miliarde de lire sterline (6,5 miliarde de dolari) în fiecare an. "Aceste branduri se folosesc de Jocurile Olimpice pentru a fi asociate cu medaliile şi sportivii zvelţi. Nu vor ca noi să avem în minte grăsime şi oameni bolnavi atunci când ne gândim la produsele lor", a mai spus Stephenson.
Marea Britanie se luptă şi cu problema consumului de alcool, asupra căreia experţii au avertizat că s-ar putea înrăutăţi pe perioada JO. "Atunci când orice eveniment sportiv major are un furnizor oficial de alcool, acesta trimite un mesaj complet greşit tinerilor, şi anume că niciun eveniment major nu este complet dacă nu există alcool", a declarat Sir Ian Gilmore, consilier special pe probleme de alcool, la Colegiul Regal al Medicilor.
Unii experţi spun că toată această publicitate făcută pe perioada Jocurilor Olimpice ar putea provoca o creştere a consumului de fast-food chiar şi în rândul persoanelor care nu obişnuiesc să consume astfel de produse.
McDonald’s a anunţat, într-un comunicat, că se aşteaptă ca aproximativ una din zece persoane care vizitează Parcul Olimpic de la Londra să consume produsele lor.