H&M anunță că are dificultăți în atragerea clienților
H&M a raportat vineri, 15 septembrie 2023, concluziile activității din perioada iunie-august 2023. Al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume susține că vânzările s-au păstrat la un nivel stabil. Cu toate acestea, compania are dificultăți în atragerea clienților. Acest lucru se datorează faptului că majoritatea cumpărătorilor au fost afectați de inflația ridicată.
Comunicatul suedezilor arată că firma se întreaptă către o marjă operaţională de 10% în 2024.
„Eforturile în vederea îndeplinirii obiectivului companiei de a ajunge la o marjă operaţională de 10% în 2024 se îndreaptă în direcţia potrivită. Profitabilitatea şi nivelul stocurilor au fost priorităţile noastre în ultimul trimestru”, anunță H&M.
Mai mult, vânzările în monedă locală au rămas relativ constante în perioada iunie-august 2023, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Acest lucru i-a surprins pe analiști, care estimau un avans de 5%.
Vânzările nete au înregistrat o creștere de 6%, atingând suma de 60,9 miliarde de coroane suedeze (echivalentul a aproximativ 5,45 miliarde de dolari). Cu toate acestea, această creștere a fost sub estimările analiștilor. Ei anticipau un nivel mai mare, de 63,5 miliarde de coroane suedeze.
Acţiunile H&M, creștere de de 53% la Bursa de la Stockholm în 2023
Acţiunile H&M au înregistrat o creștere semnificativă de 53% la Bursa de la Stockholm în acest an. Asta indică faptul că strategiile companiei pentru reducerea costurilor și eficientizarea operațiunilor au început să dea roade. Cu toate acestea, H&M se confruntă în continuare cu concurența acerbă din partea rivalelor precum Inditex și cu presiunea dată de creșterea rapidă a retailerilor online de îmbrăcăminte, cum ar fi SHEIN și Temu.
Vânzările H&M, excluzând operațiunile din Rusia, Belarus și Ucraina, au înregistrat o creștere semnificativă de 8% în monedă locală. Aceasta indică faptul că, în afara regiunilor afectate de instabilitatea politică și economică, compania a obținut rezultate pozitive în privința vânzărilor. Redeschiderea magazinelor din Ucraina în noiembrie este un pas important pentru extinderea prezenței H&M și pentru consolidarea poziției sale în regiune.
Rezultatele financiare ale H&M sunt influențate în mare măsură de performanța sa pe piața globală. Ea este afectată de tendințele generale din industria modei și de preferințele consumatorilor. Compania va continua probabil să se adapteze la schimbările din industrie și să dezvolte strategii pentru a rămâne competitivă pe piață.