„În 2012 comparativ cu anul 2011, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a crescut cu 2,9%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 6,2%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,4%) şi vânzărilor de produse nealimentare (plus 1,6%)’, se arată într-un comunicat al INS, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, volumul cifrei de afaceri, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 3,3%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 6,7%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,9%) şi vânzărilor de produse nealimentare (plus 1,9%).
„Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie brută, în luna decembrie 2012, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 2,6%, datorită creşterii la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 19,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (plus 1%)”, informează INS.
Creşterea consumului este un indicator pentru creşterea economică. Potrivit specialiştilor, consumul reprezintă 80% din economia românească. De altfel, comercianţii au simţit trendul ascendent, iar hipermarketurile şi-au schimbat politicile de dezvoltare. Aşa că au început să se apropie mai mult de clienţi, deschizând magazine chiar la parterele blocurilor.