În vremurile de început ale știrilor pe internet din România, site-urile de televiziuni erau, cumva, văzute ca fiind privilegiate pentru că se spunea că au susținerea televiziunilor, în sensul că oamenii vedeau o știre la televizor iar apoi căutau mai multe informații pe internet. Și acum, televiziunile fac trimitere către site-uri, deși ordinea s-a schimbat radical: site-urile au mult mai multă "audiență" decât televiziunile. Este cazul site-ului digisport.ro și a postului Digi Sport 1.
Pentru că tot e perioada în care se desfășoară Campionatul european de Fotbal, ne-am uitat un pic pe cifrele de audiență ale Digisport 1, unul dintre canalele de sport ale grupului deținut de RCS-RDS.
Paradoxal, într-o perioadă cu mult focus pe evenimentele sportive, Digi Sport a avut perioade destul de semnificative în care audiența a fost zero. Mai în glumă, mai în serios, am găsit chiar un tronson orar în care Digi Sport 1 a fost bătut până și de Aleph News, care nu prea sare de 0,1 puncte de rating.
Cu toate acestea, în timp ce televiziunea a avut ieri un vârf de 0,4 puncte de rating pe publicul urban, site-ul digisport.ro a fost ieri cel mai citit site de sport din România, cu aproape 3 milioane de afișări și peste 660.000 de unici, fiind al doilea după site-ul de știri din același grup.
Este și cazul DIGI24, care are audiențe mult mai slabe față de televiziunile concurente de știri, însă site-ul digi24.ro este lider pe piața site-urilor de știri din România, fapt ce demonstrează încă o dată că paradigmal de pe piața media s-a schimbat radical. Dacă înainte, postul de televiziune era driver-ul de audiență a unei companii media, iar site-ul era în siajul TV-ului, acum este invers. Site-ul este vectorul principal care aduce publicul într-o companie de media, în timp ce TV-ul a devenit doar un produs mai mult de vitrină.