Francezii de la PSA nu se află deloc într-o postură favorabilă. Criza a mușcat adânc din afacerile grupului iar expunerea prea mare pe greu încercata piață europeană își arată efectele. Conform unor informații dezvăluite de reprezentanții a două sindicate care reprezintă angajații uzinei Sevelnord, CGT și CGC, oficialii PSA încearcă să impună muncitorilor o înghețare a salariilor și acceptarea a „câteva sute” de concedieri. În plus, conducerea uzinei ar trebui să aibă posibilitatea de a impune, la nevoie, ore suplimentare de lucru precum și întreruperea temporară a lucrului în funcție de evoluția vânzărilor.
PSA a refuzat să facă orice comentariu pe această temă însă, dacă negocierile se vor încheia în favoarea angajatorului, tactica se va dovedi asemănătoare cu cea a italienilor de la Fiat și a celor de la General Motors în cazul uzinelor din Pomigliano, respectiv, Ellesmere Port. „Acesta este un fel de șantaj industrial” consideră Ludovic Bouvier, reprezentantul CGT, care adaugă că soluția aleasă de PSA pentru Sevelnord va fi utilizată apoi ca un exemplu de care angajații din celelalte uzine ale grupului să se teamă.
Măsurile luate de PSA vin ca urmare a înregistrării unor pierderi de circa 3,4 miliarde de euro în 2011. Pentru a limita reculul în 2012, oficialii PSA au decis să concedieze circa 6.000 de angajați din Europa, și-au vândut cartierul general din Paris și au pus la punct o colaborare cu General Motors.
La polul opus, grupul german Volkswagen, a acceptat, după negocieri cu marele sindicat IG Metall, o majorarea a salariilor cu 4,3%. Creșterea va intra în vigoare începând cu 1 iunie și va fi resimțită de peste 97.000 de muncitori și de încă 5.000 de angajați ai diviziei financiare. Acordul mai stipulează crearea unui provizion destinat angajării pe perioade determinate a 3.000 de lucrători.
IG Metall a încheiat înțelegeri similare și cu alți producători de autovehicule. În total, majorările salariale din industria auto germană vor avea efecte asupra a peste 3,6 milioane de angajați din Germania.
Paradoxurile crizei: PSA Peugeot – Citroen face concedieri, Volkswagen mărește salariile
3 iunie 2012, 10:18
Ultima modificare în 3 iunie 2012, 13:18
Criza din industria auto europeană pune companiile auto în cele mai diferite ipostaze. În timp ce unii se laudă cu cele mai mari vânzări din istoria companiei, alții încearcă din răsputeri să se mențină pe linia de plutire. Cel mai recent exemplu este cel al grupurilor Volkswagen și PSA Peugeot-Citroen.
Etichete: psa,
psa peugeot citroën,
salarii,
volkswagen
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Alfa Romeo Spider, tehnologie japoneză și design italian. Se poate mai bine de atât?
- Eduard Hellvig, MDRT: „Pentru a atrage turiști trebuie să fim perfecți”
- Overdraft şi card de credit. Ce le leagă şi ce le desparte
- UPDATE VIDEO: Porsche 911 Carrera, o jucărie feroce pentru oameni mari
- Raed Arafat: Fundaţia SMURD a achiziţionat un avion sanitar din fondurile adunate de la populaţie
- CAIB va fi înglobată în Unicredit Ţiriac Bank
- Anunț oficial Ford: demarăm producția lui B-Max la Craiova pe 25 iunie
- Cum a fost la gala de deschidere a TIFF
- Șeful rețelei de dealeri a AutoItalia a preluat funcția de director al Opel România
- Parfumul discret al exclusivismului. Cea mai scumpă esență comercializată în România costă cât o garsonieră