Pericolele create de vorbitul la telefonul mobil sau de trimiterea de SMS-uri la volan sunt bine cunoscute. Dar cercetătorii şi producătorii auto fac eforturi să ofere şoferilor o realitate augmentată care să vină cu informaţii suplimentare şi a căror scop este exact creşterea siguranţei.

„Cel mai bun mod în care realitatea augmentată poate fi folositoare este prin sporirea siguranţei în timpul conducerii maşinii. Abilitatea de a amplifica informaţia din jurul nostru, care altfel s-ar putea să rămână ascunsă, este inestimabilă“, spune Anind Dey, profesor al Universităţii Carnegie Mellon.

„Realitatea Augmentată“ este considerată a fi imaginea lumii reale, peste care se adaugă date suplimentare – de obicei extrase de pe internet. Este similar cu lumea pe care Arnold Schwarzenegger o vedea în celebrul film Terminatorul.

Tehnologia a început deja să ia amploare. Spre exemplu, sunt o serie de smartphone-uri care permit utilizatorilor să vadă prin camera lor foto informaţii de orientare, cronici de restaurante sau preţul caselor. Îndrepţi telefonul spre un obiect de interes, porneşti aplicaţia de pe telefon şi intri în altă lume.

Companii precum Google au mers chiar mai departe. La începutul acestui an gigantul american a dezvăluit proiectul său Google Glass, o pereche de ochelari care suprapun peste ceea ce vede utilizatorul în mod natural informaţii despre evoluţia vremii, locaţie sau programări. Această idee a fost deja împrumutată şi de companii precum Microsoft.

Şi acum Realitatea Augmentată îşi face drum şi spre industria auto. Producătorii auto BMW, Toyota, Mercedes şi GM au prezentat o serie de prototipuri în ultimii ani. Spre exemplu, un concept Mercedes dezvăluit la începutul acestui an permite şoferilor să adune informaţii despre locurile de interes pe lângă care trec doar îndreptând degetul spre ele, iar maşinile prietenilor apar pe parbriz sub forma unor iconiţe, alături de starea setată pe reţeaua lor socială.

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/dl9eqdZpvJU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

SURSA: BBC