Chestiunea cu parcarile i Capitala sta cam asa: exista 46.100 de locuri amenajate (e un fel de a spune) pentru vreo 800.000 de autoturisme. Asta, fara a le mai socoti si pe cele aflate i tranzit, care circula cit circula si apoi stationeaza, caz i care ocupa locul unui bastinas. Ca sa preitimpine neplacuta situatie de a colinda Bucurestiul i cautarea unui loc de parcare, unii si-au ichiriat un spatiu de la Primarie, cu 13.000 lei/luna. Ceea ce a micsorat numarul locurilor disponibile pentru rest
Chestiunea cu parcarile i Capitala sta cam asa: exista 46.100 de locuri amenajate (e un fel de a spune) pentru vreo 800.000 de autoturisme. Asta, fara a le mai socoti si pe cele aflate i tranzit, care circula cit circula si apoi stationeaza, caz i care ocupa locul unui bastinas. Ca sa preitimpine neplacuta situatie de a colinda Bucurestiul i cautarea unui loc de parcare, unii si-au ichiriat un spatiu de la Primarie, cu 13.000 lei/luna. Ceea ce a micsorat numarul locurilor disponibile pentru restul lumii.
Pentru ca problema parcarilor se icapatina sa nu se rezolve de la sine, ba chiar se complica pe masura imatricularii altor masini, edilul-sef al Capitalei s-a hotarit sa intervina. Dar nu itr-un mod haotic cum ar fi fost, de exemplu, sa purceada la amenajarea de noi parcari – ci a gasit o solutie logica: daca bucurestenii isi igradesc locurile de parcare pentru care platesc atit cit cere Primaria, ce-ar fi sa li se ceara nu 13.000 lei, ci 500.000 lei pe luna? Adica atit cit n-ar da nici un nebun. Astfel, fiecare loc ramine la dispozitia primului venit. Cei care vin acasa tirziu n-au decit sa-si ia masina la subrat, i locuinta. Trebuie sa-l itelegem pe Traian Basescu: e mai usor sa maresti o taxa decit sa construiesti niste garaje subterane sau parcari supraetajate.