Ancheta în cazul tragediei de luni seara de la Spitalul ”Victor Babeș” din Capitală a fost preluată de Parchetul de pe lângă Tribunalul București. În prezent, se efectuează cercetări în rem pentru săvârșirea infracțiunii de ucidere din culpă.
Parchetul Capitalei a preluat ancheta în cazul tragediei de la Victor Babeș. A fost deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă
Lucrurile se complică în ceea ce privește tragedia de luni seara de la Spitalul ”Victor Babeș” din Capitală, în urma căreia trei persoane și-au pierdut viața. Ancheta a fost preluată de Parchetul Capitalei iar un reprezentant al instituției a precizat că au fost deja audiate șapte persoane. Printre acestea se numără și managerul spitalului. Poliția Capitalei a anunțat că audierile vor continua marți, 13 aprilie.
Trei pacienţi infectaţi cu SARS-CoV-2 au murit luni seara după o defecţiune la TIR-ul ATI – unitatea mobilă de Terapie Intensivă – de la Institutul „Victor Babeş” din Bucureşti, care a dus la oprirea alimentării cu oxigen a pacienţilor.
Ce spune Raed Arafat, șeful DSU
Şeful DSU, Raed Arafat, a declarat că, luni, în jurul orei 16,25, a existat o creştere bruscă, de peste 6 bari, a presiunii oxigenului în Unitatea Mobilă de Terapie Intensivă de la Spitalul „Victor Babeş”. Raed Arafat a subliniat că, atunci când se depăşeşte o presiune de 6 bari, ventilatoarele intră în sistem de autoprotecţie şi se opresc.
„Altfel, presiunea distruge tot mecanismul ventilatorului. Asta se pare că s-a întâmplat, cu toate ventilatoarele din TIR, care s-au oprit împreună şi au creat situaţia de urgenţă din interiorul terapiei intensive mobile. Colegii de acolo au lucrat imediat ca să remedieze situaţia şi să încerce, bineînţeles, să ventileze bolnavii, ca să preia bolnavii pe balon, nu erau toţi intubaţi care erau în TIR”, a precizat Raed Arafat.
În cadrul unei declarații de presă de la Palatul Victoria, șeful DSU a mai spus că instalația de oxigen a avut nevoie de reparații. Potrivit spuselor lui Arafat, reparațiile au fost executate în parametrii corespunzători înainte de punerea în funcțiune a TIR-ului ATI.
“Nu a fost instalată greşit. La un moment dat, firma care a făcut instalaţia de oxigen nu era firma care era, să zicem, agreată sau care lucra cu firma de stocatoare de oxigen. Mai mult, ţeava care a fost instalată era de altă dimensiune şi necesita alte acţiuni de autorizare, motiv pentru care s-a refăcut instalaţia la recomandarea firmei care are stocatorul şi a fost totul corectat înainte să fie TIR-ul dat în funcţiune.
Deci, asta e o situaţie care arată că, totuşi, chiar dacă s-a făcut, a fost schimbat acest lucru din timp, înainte să intre TIR-ul în funcţiune. Acest lucru nu s-a făcut ca improvizaţie, şi doar că firma care a făcut prima instalaţie, a făcut-o cu anumite ţevi care nu erau potrivite pentru ce trebuia să funcţioneze acolo. Şi atunci a fost repetată lucrarea, de asta a durat şi vreo două zile în plus să fie pus TIR-ul în funcţiune. Asta a fost o chestiune care, într-adevăr, s-a întâmplat”, a declarat Raed Arafat.
Sursă foto: INQUAM Photos/ George Călin