In antichitate, unda de miresme degajata de ierburile aromate juca rolul unui veritabil mijloc de transport pentru rugaciunile adresate zeilor. In zilele noastre, parfumul a devenit un accesoriu banal, dar care, in functie de calitatea ingredientelor pe care le contine, poate provoca o gaura importanta in buget.
De-a lungul secolelor, industria de profil a fost marcata de evenimente importante, cum ar fi inventarea atomizorului si a aromelor sintetice sau aparitia unor noi procedee tehnologice care permit captarea unor game de mirosuri mai rafinate.
Pe plan mondial, lupta pentru suprematie se da intre cateva grupuri mari – LVMH, PBI, Unilever si Artemis – din care fac parte colosii parfumeriei internationale.
In Romania, cu cateva exceptii, oferta este cvasitotala din punctul de vedere al marcilor prezente in magazine. Piata este bine segmentata si exista o oferta pe toate palierele de pret, de la apele de colonie ieftine realizate de Gerovital Cosmetics SA, pana la produsele mass-market sau de lux, nume celebre ale parfumeriei internationale.
Pana in 1993, Gerovital Cosmetics (fosta societate Miraj SA) a fost cel mai mare producator de parfumuri din Romania. Importurile de cosmetice de la case internationale celebre si scaderea drastica a puterii de cumparare au influentat restructurarea mixului de produse de parfumerie. In ultimii doi ani, volumul vanzarilor de ape de colonie si de toaleta destinate celor cu venituri modeste (Idila, Miss Miraj, Stil, Lacramioare, Margaritar, Vis etc.), avand preturi cuprinse intre 7.000 si 25.000 lei, a scazut continuu. Cu toate acestea, in acest an, Gerovital Cosmetics a avut curajul sa lanseze Pyramid Blue, apa de parfum care costa 550.000 lei, vizand astfel segmentul cumparatorilor cu venituri peste medie. Departamentul marketing al societatii estimeaza ca, din punctul de vedere al calitatii, pana in anul 2000 piata va evolua pozitiv, insa, din cel al volumului vanzarilor nu se vor inregistra cresteri fata de 1998.
Preturi occidentale
pentru salarii romanesti
Grupa de varf a parfumurilor de lux este reprezentata de distribuitori autorizati, cum sunt firmele Ina International, Dumarex, Privil
Parfumeria de lux nu-i de nasul oricui
16 septembrie 1999, 12:00
Ultima modificare în 16 septembrie 1999, 15:00
In antichitate, unda de miresme degajata de ierburile aromate juca rolul unui veritabil mijloc de transport pentru rugaciunile adresate zeilor. In zilele noastre, parfumul a devenit un accesoriu banal, dar care, in functie de calitatea ingredientelor pe care le contine, poate provoca o gaura importanta in buget.De-a lungul secolelor, industria de profil a fost marcata de evenimente importante, cum ar fi inventarea atomizorului si a aromelor sintetice sau aparitia unor noi procedee tehnologice
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Rafo si Petromidia redivivus
- Radiocomunicatiile ameninta Radioul si Televiziunea publica
- Fondurile mutuale se specializeaza sub presiunea pietei
- Reclama Bancii Populare ascunde credite costisitoare
- Stil de viata american intre blocurile din Vitan
- Pretul sau privatizarea
- Trei companii se lupta pentru politele pe viata
- Relicvele antice atrag turistii intr-un sat uitat de lume
- Trucurile unui bun ascultator
- Agromecuri – Blue chips-urile pietei RASDAQ