Paris Motor Show 2010: Desant electric în oraşul luminilor

Ediţia din acest an a Mondial de l’Automobile stă să înceapă. Peste numai două zile, pe 30 septembrie, presa va avea acces în halele imense de la ParisExpo, urmând ca în perioada 2-17 octombrie, publicul larg să aibă posibilitatea de a da verdictul final. Motor-show-ul parizian vuieşte de câteva zile de zgomotul motoarelor şi de forfota echipelor de designeri şi tehnicieni aflate la faţa locului pentru a face o vedetă din fiecare exponat. Organizat la fiecare doi ani, în

Ediţia din acest an a Mondial de l’Automobile stă să înceapă. Peste numai două zile, pe 30 septembrie, presa va avea acces în halele imense de la ParisExpo, urmând ca în perioada 2-17 octombrie, publicul larg să aibă posibilitatea de a da verdictul final.

Motor-show-ul parizian vuieşte de câteva zile de zgomotul motoarelor şi de forfota echipelor de designeri şi tehnicieni aflate la faţa locului pentru a face o vedetă din fiecare exponat. Organizat la fiecare doi ani, în alternanţă cu principalul competitor în materie de audienţă pe plan european, IAA de la Frankfurt, salonul auto de la Paris nu dezamăgeşte nici de această dată. Numărul impresionant de vehicule prezente la standurile celor mai importanţi actori de pe piaţa auto mondială, precum şi aşteptările organizatorilor în ceea ce priveşte numărul de vizitatori creează premisele unui succes de proporţii la ediţia din acest an.

A devenit deja o modă a tuturor saloanelor auto să promoveze, pe lângă bolizi gurmanzi plini de echipamente de ultimă oră, cât mai multe maşini cu emisii reduse de noxe. Numai că, oficialii de la Paris au împins chiar mai departe acest concept asigurând mărcilor care au reuşit să dezvolte maşini performante din punct de vedere al emisiilor de CO2 un spaţiu mai mult decât generos destinat celor care vor să testeze noua tehnologie. Sponsorizat de ministerele franceze ale mediului şi industriei, „ecomobility“ va da posibilitatea vizitatorilor să vadă cât de departe au ajuns producătorii cu aşa numitele ZEV (Zero Emissions Vehicle) sau cât de bine pot deprinde tainele „ecodriving”-ului.

Bineînţeles că o asemenea iniţiativă nu ar fi avut loc în programul expoziţiei dacă producătorii francezi nu ar fi fost printre pionierii propulsiei electrice sau ai celei hibride. De altfel, aflate pe teren propriu, cele două grupuri auto care îşi au rădăcinile în Hexagon, Renault şi PSA, au planuri mari pentru această ediţie a Salonului de la Paris. Conştienţi că se află pe teren propriu şi că pot apela şi la alte resurse decât competitorii germani, italieni, americani sau japonezi, francezii îşi vor etala cele mai noi concepte şi modele de serie.

Dacă luăm în calcul numai impresionantul DeZir, unul dintre cele mai arătoase concepte realizate vreodată de Renault, sau micile citadine cu propulsie electrică produse de PSA, dar şi rivalele venite din Germania, sau din îndepărtata Japonie, este destul de clar că vom avea ce să lăudăm sau să criticăm imediat ce organizatorii vor demara seria aparent interminabilă de conferinţe de presă din cursul zilelor de joi şi vineri.

Pentru cei care doresc să ştie deja ce vedete vor ţine capul de afiş al Mondialului parizian iată o scurtă listă cu principalele premiere mondiale şi concepte:

Premiere mondiale
· Audi A7
· Audi R8 GT
· Bentley Continental GT coupe
· BMW X3
· Chevrolet Aveo
· Chevrolet Orlando
· Citroen C4
· Citroen DS4
· Ferrari SA Aperta
· Ford Focus ST
· Honda Jazz hybrid
· Hyundai ix20
· Land Rover Evoque
· Lotus Evora
· Mercedes-Benz Clasa A E-Cell
· Mercedes-Benz CLS
· Opel Astra Sports-Tourer
· Peugeot 508
· Peugeot 3008 Hybrid 4
· Suzuki Swift
· Toyota Verso-S
· Volkswagen Passat
· Volvo V60

Concepte
· Audi e-tron
· BMW Seria 6
· Citroen city car
· Ford Focus ST
· Jaguar XJ Platinum
· Kia Pop
· Lamborghini
· Lotus Elite
· Mazda Shinari
· Mini E Scooter
· Nissan Townpod electric
· Opel Paris GTC coupe
· Renault DeZir electric
· Smart e-Scooter