Salonul auto parizian, care şi-a deschis sâmbătă porţile pentru public după cele două zile dedicate presei, dezvăluie lupta dintre două generaţii de vehicule. Multe dintre modelele de serie prezentate vor ajunge în următoarele luni pe piaţa românească în timp ce avangarda electricelor mai are de aşteptat cel puţin un an până va lua calea showroomurilor.

În drum spre România, via Paris

Piaţa autoturismelor noi din România este gata să fie luată cu asalt de o nouă generaţie de vehicule. Este vorba despre vehicule tot mai accesorizate, pline de sisteme electronice de comandă şi control, dotate cu propulsoare ale căror emisii poluante corespund normelor tot mai stricte impuse de autorităţi. Dacă pentru a achiziţiona un aşa-numit ZEV (Zero Emissions Vehicle) în toată puterea cuvântului românii mai au de aşteptat cel puţin un an, pentru un nou autoturism cu motor clasic care a debutat la una dintre cele mai prestigioase expoziţii auto mondiale listele dealerilor se vor deschide foarte curând.

0-57894-02fordfocus.jpgConform unui sondaj realizat ad-hoc printre românii perzenţi la Mondial de l’Automobile 2010, una dintre noutăţile care va avea un impact major asupra pieţei autohtone este noul Ford Focus. Deşi în privinţa designului părţii frontale există opinii pozitive dar şi negative, graţie notorietăţii brandului sub care este comercializat, noul Focus are mari şanse să atragă mulţi clienţi în showroomuri începând cu primele luni lui 2011.

0-57895-03citroenc4.jpgDacă luăm în calcul că oficialii Ford îşi doresc să atingă o cotă de piaţă de cel puţin 10% în România, este destul de clar că vom asista a o adevărată ofensivă de marketing odată ce maşina va ajunge pe piaţa noastră. Numai că, odată cu noul Focus, pe piaţă va ajunge şi noul Citroen C4. Deşi, deocamdată, nu poate fi considerat un rival pe măsura lui Focus, modelul francez are o şansă pe care cu siguranţă nu o va rata.

0-57896-04vwpassat.jpgDin nefericire pentru ambele modele menţionate, mulţi dintre principalii competitori, precum Volkswagen Golf, Renault Megane sau Opel Astra  şi-au lansat de ceva timp noile genraţii şi vor fi destul de greu de detronat din clasamentul vânzărilor.

Extrem de important pentru piaţa românească va fi şi noul Passat. Nemţii de la Volkswagen par să fi gândit foarte bine lansarea acestui model mizând pe revenirea pieţelor europene.

0-57897-05peugeot508.jpgÎn timp ce alţi concurenţi precum Renault Laguna, Ford Mondeo sau chiar Opel Insignia au fost nevoite să îşi erodeze imaginea într-o perioadă nefavorabilă pentru vânzările de maşini, Passat-ul intră pe piaţă exact în momentul în care pieţele revin pe un trend ascendent.

Unde mai pui că nemţii au făcut din acest model un adevărat campion al tehnologiei dotându-l cu sistem start – stop încă din versiunea de bază, Trendline, dar şi cu o gamă de motoare care include nu mai puţin de zece uzine de forţă cu puteri cuprinse între 105 CP şi 300 CP.

Alte vehicule prezentate la Paris care pot emite pretenţii pe piaţa de  la noi sunt Peugeot 508 şi Renault Latitude, ambele ţintind o nişă a pieţei, undeva între segmentele C şi D.

0-57898-06renaultlatitude.jpg0-57899-07kiaoptima.jpgNu trebuie scoase din calcul, desigur nici Passat-ul coreean, KIA Optima, care dacă ar fi avut un alt brand pe capotă probabil că ar fi devenit rapid un best-seller, nici fratele mai puţin arătos al acestuia Hyundai Equus, şi nici mai micile Mazda2, Chevrolet Aveo sau Fiat Punto Evo. Desigur nu trebuie uitate nici noile Chevrolet Captiva şi Orlando, Nissan Micra şi Juke sau Opel Astra Caravan şi GTC Paris.

Război german în Franţa

0-57905-13mercedescls.jpgUna dintre cele mai interesante bătălii de imagine a fost purtată între producătorii germani de vehicule premium BMW, Mercedes-Benz şi Audi. Deşi era de aşteptat ca o astfel de luptă să se desfăşoare la expozişia de la Frankfurt, aceşti trei0-57906-14bmw6.jpg producători au preferat să îşi dezvăluie noile modele concurente în oraşul luminilor. Între noua Serie 6 Coupe, aflată la doar câţiva paşi de Mercedes-Benz CLS şi la câteva pavilioane de Audi A7 vor avea de ales peste numai câteva luni clienţii cu buzunare largi în căutare de imagine.

0-57907-15audia7.jpgDeşi am încercat să aflăm care dintre aceste trei modele este mai pe gustul românilor, răspunsurile conaţionalilor prezenţi la Paris au fost atât de diferite încât nu a putut fi declarat un câştigător. De altfel, decizia finală va fi a clienţilor, ei fiind cei care au ultimul cuvânt atunci când vorbim de maşini de serie.
 
Robert Stan (corespondenţă de la Paris)