Autoritățile din Paris iau noi măsuri chiar înainte de începerea noului an școlar. Astfel, se interzice mașinile în apropierea școlilor, părinții și copiii fiind nevoiți să vină doar pe jos sau cu bicicleta la școală.
Autoritățile din Paris vor un oraş mai sigur şi mai respirabil pentru copii, astfel că interzic accesul maşinilor în jurul mai multor şcoli din oraş. Maşinile nu mai au voie să meargă sau să staţioneze pe străzile din jurul a 168 de şcoli. Elevii şi părinţii pot ajunge la şcoală doar pe jos sau cu bicicleta.
Interdicție pentru mașini
Scopul străzilor „pietonale” este de a le oferi copiilor un drum mai sigur spre şcoală.
Autorităţile au pus semne care „semnalizează” străzile închise maşinilor: „Parisul respiră. Drum destinat şcolilor”.
Şi alte oraşe din lume, precum Vancouver (Canada), Auckland (Noua Zeelandă), Tirana (Albania) iau exemplul Parisului şi interzic maşinilor să staţioneze în faţa şcolilor pentru a-i proteja pe copii de poluarea din trafic şi de accidentele rutiere.
Taxă controversată pentru scuterele pe benzină
De asemenea, începând de joi, vehiculele pe două roți cu combustie internă vor trebui să plătească pentru parcarea lor în locurile marcate, în timp ce doar vehiculele electrice pe două roți vor mai avea gratuite.
Rezidenții parizieni pot beneficia de un tarif preferențial, aplicabil în zona lor de reședință și se atribuie abonamente, pentru care este necesară înregistrarea pe o platformă online. Acest serviciu a fost înființat deja în urmă cu două luni și de atunci au fost satisfăcute aproximativ 10.250 de cereri.
Această măsură controversată a nemulțumit deja pe foarte mulți francezi, cu toate că autoritățile spun că mulți locuitori ai Parisului folosesc transportul în comun.
„Marea majoritate a oamenilor care merg astăzi la serviciu o fac cu transportul public. Se estimează că numărul scuterelor și motocicletelor care trec prin Paris este de 100.000. Vrem să încurajăm migrarea către alte forme de mobilitate”, subliniază viceprimarul.
Parizienii sunt revoltați de această măsură
În centrul capitalei, parcarea costă 3 euro pe oră, față de 2 euro în cartierele periferice. Pentru rezidenți, cardul anual valorează 22,50 euro pe an, la care se adaugă 0,75 euro pe zi pentru parcare.
În fața acestor măsuri, federații ale motocicliștilor anunță că vor continua să opună „rezistență”.
„Suntem în continuare împotriva parcărilor cu plată, vom continua să ne mobilizăm”, a declarat pentru AFP, Jean-Marc Belotti reprezentantul FFMC, federație care trebuie să decidă asupra acțiunilor care vor fi întreprinse în continuare.