Decizia autorităţilor din Paris reprezintă o accelerare a planurilor referitoare la momentul în care ar urma să aibă loc tranziţia de la vehiculelor cu combustie internă la vehiculele electrice, într-unul din oraşele care deseori a fost nevoit să introducă restricţii temporare de circulaţie ca urmare a gradului crescut de poluare a aerului. 

Într-un comunicat de presă difuzat joi, Primăria din Paris a subliniat că Franţa a fixat deja ca obiectiv renunţarea, pană în anul 2040, la autovehiculele care sunt dependente de combustibili fosili, adăugând că respectarea acestei date ţintă va necesita o implementare mai rapidă în marile oraşe. 

"Este vorba de o planificare pe termen lung cu o strategie de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Transportul este unul din principalele surse de gaze cu efect de seră şi de acea preconizăm să renunţăm la vehiculele cu motoare pe combustie internă până în 2030", a declarat Christophe Najdovski, oficialul responsabil pentru politica de transport în biroul primarului Parisului, Anne Hidalgo. 

Capitala Franţei va găzdui Jocurile Olimpice în vara anului 2024, după ce anul trecut a găzduit summitul la care a fost adoptat un pact de combatere a încălzirii globale. 

Primăria Parisului, care este deja criticată pentru înfiinţarea unor zone sau a unor zile în care nu este permisă circulaţia autoturismelor, precum şi amenzi pentru cei care intră în oraş cu autoturisme mai vechi de 20 de ani, a precizat că nu vrea să utilizeze cuvântul 'interzicere', ci mai degrabă de introducere a unui termen limită fezabil până la care vehiculele echipate cu motoare cu combustie ar urma să fie eliminate. 

Potrivit unor date recente, există aproximativ 32 de milioane de autoturisme aparţinând gospodăriilor din Franţa, ţară cu o populaţie de aproximativ 66 milioane de locuitori. În Paris, însă, aproximativ 60% dintre locuitori nu deţin un autoturism bazându-se pe sistemul public de transport precum şi pe reţelele în creştere de închiriere de biciclete.

AGERPRES