Pariu portocaliu pe inca un milion de clienti

Cand intri in biroul lui Thierry Millet observi ca “Generalul” a pus stapanire pe noul sau teritoriu, oferindu-i o amprenta personala. O fotografie cu orasul Nantes, ultimul loc in care a lucrat, o minge de fotbal care tradeaza sportivul din el. Porecla i se trage din tinerete, dar Thierry Millet glumeste pe tema severitatii asociate cu aceasta. Totusi, este un om ponderat, are un discurs simplu, precaut si metodic. De altfel, simplitatea usor cazona pare a fi si stilul sau



Cand intri in biroul lui Thierry Millet observi ca “Generalul” a pus stapanire pe noul sau teritoriu, oferindu-i o amprenta personala. O fotografie cu orasul Nantes, ultimul loc in care a lucrat, o minge de fotbal care tradeaza sportivul din el. Porecla i se trage din tinerete, dar Thierry Millet glumeste pe tema severitatii asociate cu aceasta. Totusi, este un om ponderat, are un discurs simplu, precaut si metodic. De altfel, simplitatea usor cazona pare a fi si stilul sau de management. Directorul comercial al Orange crede ca tot ce e simplu este bun. “Oricat de complicate si elaborate ar fi strategiile, ceea ce este important este ceea ce vede clientul, ce percepe din oferta. Iata de ce este important sa ramanem simpli in servicii, tarife, in relatiile cu clientii.”


Millet stie ca de el depinde cucerirea urmatorului milion de clienti ai Orange Romania. Nu intamplator, mesajul sau se axeaza pe simplitate. Batalia pentru clienti in marile orase s-a cam incheiat, iar viitorii clienti trebuie cautati in jumatatea de Romanie din micile orase sau de la sate, potentiali clienti mai putin familiarizati cu tehnologiile 3G sau EDGE. “De fapt, chiar de anul acesta, cresterea a provenit mai ales din zonele rurale si vom continua in mod deliberat tot in aceasta directie. Este important sa fim prezenti peste tot.” De altfel, Millet vine din Bretagne, o regiune predominant rurala, “in care sunt doua mari orase, dar in rest este una din zonele cele mai traditionale. si am fost responsabil de vanzari in aceasta zona”.

Asa ca, inainte de primul sau interviu in presa romaneasca, “Generalul” a studiat realitatea din teren, calatorind prin tara. Dar se fereste sa dezvaluie ceva din observatiile culese. “Trebuie sa mai treaca timp ca sa pot intelege lucrurile. N-as putea spune decat banalitati, si daca as fi roman, nu mi-ar place sa se spuna banalitati despre tara mea.”



Millet crede ca mai are un as in maneca pentru a reusi in noul sau post. Intre 2001 si 2003, a lucrat in Brazilia, diferita de Europa de Vest ca rata de penetrare a telefoniei, dar o tara cu potential mare de crestere, ca si Romania. El crede ca Orange a facut pasi importanti, in ultimii ani, pentru a se adapta la realitatile noastre. In campania de cucerire a urmatorului milion de clienti va apela la vechea garda. “Unii dintre oameni sunt aici de la inceput, si am de gand sa ma bazez pe ei pentru a continua povestea de succes a companiei”.

In ce priveste competitia cu Vodafone sau CosmOTE, Millet se arata increzator. “Ne respectam concurentii. Grupul nostru este prezent in multe tari in care suntem confruntati cu Vodafone, suntem lideri acolo si vom profita de acea experienta.”

Dar nu numai mentinerea ca lider in ceea ce priveste cota de piata se afla pe agenda de obiective ale “Generalului”. Filiala din Romania a Orange, una din cele mai profitabile a grupului France Telecom, trebuie sa ramana “in grafic” si din acest punct de vedere. Millet crede ca venitul pe utilizator va creste, chiar daca majoritatea noilor clienti vin din zone slab dezvoltate economic.
Unul dintre motoarele cresterii veniturilor vor fi si serviciile de internet mobil de mare viteza, bazate pe tehnologia 3G, pe care

Orange Romania o va introduce din primul trimestru al anului viitor. “Din 2003 pana in 2005 am vazut in Franta cum internetul de mare viteza a ajuns de la 2,5 la opt milioane de utilizatori. Acum, toata lumea este de acord ca in trei-patru ani, un camin francez din doua va avea internet de mare viteza. 80% din tineri utilizeaza deja aceste servicii”. Dar nu va renunta nici la promovarea tehnologiilor existente, pentru ca reteaua GSM mai poate aduce inca venituri consistente. “Am mizat pe EDGE pentru ca acesta permitea accesul unei cat mai mari mase de clienti la servicii, si nu e rezervat unei minoritati. La sfarsitul acestui an, serviciul va acoperi 38 de orase, iar anul viitor vom avea o acoperire nationala.”

“Generalul” priveste in zare, din “teatrul de operatiuni” de la ultimul etaj al sediului Orange si se gandeste la urmatoarea deplasare. Va cobori din nou pe teren, pentru ca miscarea de trupe a flotei de vanzari in teritoriu e cheia succesului.

20 de ani de Telecom

Francezul Thierry Millet, 41 de ani, il inlocuieste pe Yves Gauthier in pozitia de director comercial al Orange Romania. Cariera sa insumeaza 20 de ani in slujba telecomunicatiilor.

• Domiciliaza la Saint Paul de Vence


• Casatorit, doi copii

• Lucreaza la France Telecom din 1988, in diverse divizii: a ocupat functii in Departamentele IT, Vanzari si Distributie in Franta si Brazilia

• Ultima sa functie a fost de director regional de vanzari al diviziei Pays de Loire, apartinand France Telecom, unde a avut in subordine 750 de angajati

• Vorbeste engleza, franceza, portugheza


• Ii place sportul: ski, handbal, fotbal, jogging.