”Având în vedere situația alarmantă a evoluției epidemiei de COVID-19, în special în Bruxelles, unde în prezent 4% din populație este infectată în fiecare lună, iar tendința este în creștere, și pentru a reduce la minimum riscurile pentru sănătatea deputaților, a personalului și a altor persoane care lucrează în Parlamentul European, Președintele a decis, la 27 octombrie 2020, că reuniunile organelor de conducere ale Parlamentului, sesiunea plenară, reuniunile ordinare și extraordinare ale comisiilor și ale grupurilor politice vor avea loc doar de la distanță, fără prezența fizică a altor persoane în afară de președinte și personalul indispensabil al secretariatului și al echipei tehnice.

În plus și acolo unde se justifică în mod corespunzător, pot fi organizate întâlniri în format trilog la nivel politic cu prezența fizică a unui număr limitat de participanți indispensabili în aceeași sală. Decizia a intrat în vigoare imediat și se aplică pe întreaga perioadă a lunii noiembrie.

Prin urmare, în această perioadă, numai deputații care prezidează fizic o ședință în clădirile Parlamentului sau deputații care sunt prezenți fizic în aceeași sală de ședințe într-un trilog la nivel politic își pot înregistra prezența direct în hemiciclu sau în sala de ședințe.

În consecință, Biroul Parlamentului European a decis, prin procedură scrisă la 28 octombrie 2020, că registrul central de prezență va rămâne temporar închis în perioada 2-30 noiembrie 2020.

Situația va fi reevaluată în lumina evoluțiilor viitoare și va face obiectul unei decizii ulterioare a președintelui”, se arată în mesajul transmis europarlamnetarilor.