Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, proiectul privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.68/2020 privind managementul situaţiilor de urgenţă şi al protecţiei civile, prim-ministrul urmând să fie preşedintele Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, iar vicepreşedinţi – ministrul de interne, ministrul administraţiei publice şi şeful DSU.
Proiectul are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.1/2014, în sensul stabilirii atribuţiilor Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, care coordonează integrat şi permanent, la nivel naţional, activităţile de protecţie de civilă, de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, de asigurare şi coordonare a fluxurilor umane, materiale, financiare şi de altă natură, necesare restabilirii stării provizorii de normalitate, inclusiv primul ajutor calificat şi asistenţa medicală de urgenţă, în cadrul unităţilor şi compartimentelor de primire a urgenţelor, precum şi în cadrul structurilor SMURD şi serviciilor publice de ambulanţă, până la internarea în spital sau externarea din UPU/CPU.
Coordonarea metodologică
Textul elimină coordonarea duală a Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne şi introduce norme referitoare la atribuţiile generale ale structurilor funcţionale şi organizaţionale din compunerea DSU.
Acest Departament coordonează operaţional activitatea de salvare în mediul speleal (peşteri) şi activităţile de căutare-salvare canină în domeniul situaţiilor de urgenţă, mai prevede textul adoptat.
Textul mai reglementează coordonarea metodologică şi evaluarea activităţii de formare profesională şi de educaţie continuă în domeniul asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat, în colaborare cu structurile specializate ale Ministerului Sănătăţii şi a celorlalte instituţii sau structuri cu atribuţii în domeniu.
Modificarea titulaturii
De asemenea, proiectul vizează modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.21/2004, în sensul modificării titulaturii Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă în Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, al stabilirii calităţii de preşedinte al Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a prim-ministrului, precum şi al stabilirii calităţii de vicepreşedinţi ai Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă pentru ministrul cu atribuţii în domeniul afacerilor interne, pentru ministrul cu atribuţii în domeniul administraţiei publice şi pentru secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
„În vederea realizării atribuţiilor specifice, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă are în componenţă structuri funcţionale, care includ fără a se limita Direcţia Generală Urgenţe Medicale, Direcţia Generală pentru Protecţie Civilă şi Direcţia Suport Decizional.
Uniforme pentru personalul DSU
Personalul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă are dreptul la uniformă, care se acordă gratuit”, prevede textul adoptat.
Modelul uniformei se stabileşte în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, prin ordin al ministrului afacerilor interne, la propunerea şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.
Organizarea şi funcţionarea structurilor Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă se stabilesc în termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, prin ordin al ministrului afacerilor interne, la propunerea şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.
Camera Deputaţilor este for decizional.