Restricționarea partajării parolelor, decisă anul trecut de Netflix, este urmată de alte platforme de streaming. Așadar, va fi tot mai greu pentru spectatori să partajeze date de conectare la servicii de streaming populare.
Recent, Hulu, Disney+ și ESPN+ au anunțat că vor interzice utilizatorilor să partajeze parole în afara gospodăriilor lor.
Abonații platformei Hulu au primit deja informări
Abonații platformei de streaming Hulu, deținută de Disney, au primit un e-mail în care erau informați că, începând cu 14 martie, compania va începe să adauge „limitări privind partajarea contului în afara gospodăriei”.
De asemenea, compania și-a revizuit termenii și condițiile, pentru a interzice în mod explicit partajarea parolelor în afara „reședinței personale principale”.
Acordurile de utilizare pentru Disney+ și ESPN+, precum și pentru Hulu, prevăd acum că utilizatorii nu pot împărtăși parole în afara casei.
„Vă dați acordul că nu uzurpați identitatea sau nu denaturați afilierea dumneavoastră cu nicio persoană sau entitate, inclusiv utilizarea numelui de utilizator, a parolei sau a altor informații despre cont, altei persoane, sau să furnizați detalii false pentru un părinte sau tutore”, spun termenii acordului.
Se schimbă politica de partajare a parolelor
Vara trecută, CEO-ul Disney, Bob Iger, le-a spus analiștilor de pe Wall Street că, în cel mai scurt timp, compania „va începe să actualizeze acordurile cu abonații cu termeni suplimentari și politicile de partajare”.
Disney+ a început procesul de anul trecut, informează FastCompany.
Hulu și Disney+ au început să fuzioneze, deși se poate accesa în continuare un cont Hulu independent de ofertele incluse. Cel mai probabil, Disney va deține în curând tot Hulu.
Având în vedere că partajarea parolelor este destul de comună pentru serviciile de streaming, clienții nu vor fi prea încântați.
Compania americană Netflix a încercat în acest fel să-și crească veniturile, după ce, în anii trecuți, beneficia de creșterea în popularitate tocmai prin partajarea conturilor.
Netflix și-a revenit, adunând mai mulți abonați
Anul trecut, platforma Netflix a făcut această schimbare și a înregistrat o revenire: în doar câteva luni, platforma de streaming a adăugat milioane de clienți la nivel mondial. Până la sfârșitul anului 2023, avea peste 200 de milioane de abonați. Săptămâna trecută, compania a anunțat că în ultimul trimestru a adăugat 13 milioane de abonați.
Prin urmare, este logic ca și alți giganți ai streamingului să urmeze exemplul Netflix pentru că e vorba de afaceri.
S-au ieftinit abonamentele Netflix
Anterior, populara platformă de streaming a redus prețul abonamentului de bază de la 7,99 euro la 4,99 euro pe lună. Abonamentul de bază conține: acces nelimitat la filme, seriale și jocuri pe mobil, fără reclame; vizionare pe un singur dispozitiv; vizionare în format HD.
Platforma de streaming mai pune la dispoziție încă două tipuri de abonamente: standard (9,99 euro/lună, acces pe două dispozitive simultan) și premium (11,99 euro/lună, acces pe patru dispozitive simultan).
Această schimbare face parte din strategia globală Netflix, prin care platforma încearcă să mențină creșterea numărului de abonați într-o perioadă în care concurența pe piață este din ce în ce mai mare.
În România, pe lângă oferta bogată de conținut internațional, abonații pot viziona o varietate de producții locale recente, cu succes de box office precum „Teambuilding“, „Nunți, botezuri, înmormântări“ și „Mirciulică“.