Parteneriatul cu Electrica Furnizare și Reciclad’OR va pregăti angajații Lidl în legătură cu responsabilitatea unui consum eficient de resurse. Primul audit, realizat de către Electrica Furnizare, va fi făcut înainte de demararea atelierelor de lucru pentru angajați, iar al doilea, la finalizarea acestora.
În cadrul auditurilor sunt evaluate atât eficiența energetică a operațiunilor Lidl în România, cât și comportamentul și cunoștințele teoretice ale angajaților săi în ceea ce privește consumul de resurse energetice.
Parteneriat pentru pregătirea angajații în legătură cu consumul eficient de resurse
Sesiunile de instruire au avut loc începând cu luna martie 2022, când angajații Lidl România din magazine și centrele logistice au învățat de la specialiști cum pot utiliza într-un mod și mai responsabil resursele la locul de muncă, dar și în viața personală. În cadrul acestor sesiuni interactive, specialiștii Electrica Furnizare au prezentat informații despre cele mai importante resurse energetice din viața de zi cu zi – energie electrică, apă, gaze naturale și resurse regenerabile – și au discutat în mod aplicat cu participanții despre cum pot adopta un comportament mai eficient în raport cu acestea.
În plus, tot în cadrul acestor întâlniri, angajații Lidl au aflat de la specialiștii Reciclad’OR informații despre reciclare – de la resursele care pot fi reciclate și de câte ori se poate realiza acest proces pentru diverse tipuri de materiale, până la impactul deșeurilor asupra mediului înconjurător.
Ghid de bune practici privind consumul eficient și sustenabil de resurse
În urma acestor demersuri, Lidl România va primi un document care certifică la nivel național pregătirea angajaților privind consumul eficient și sustenabil de resurse. Odată cu eliberarea acestui document, Lidl România va finaliza, tot cu sprijinul Electrica Furnizare și Reciclad’OR, un ghid de bune practici privind consumul eficient și sustenabil de resurse, care va fi disponibil pentru toți angajații companiei.
Compania Reciclad’OR SA a luat ființă în anul 2017. Responsabilitatea protecției mediului înconjurător a devenit în ultimii ani o componentă primordială a principiilor de business ce conduc companiile producători responsabili, acestea înțelegând că doar împreună pot obține rezultate concrete în a-și mări cât mai mult gradul de reciclare a ambalajelor pe care le introduc pe piață. Reciclad’OR SA, devenit astăzi lider al pieței transferului de responsabilitate, a închegat toate aceste deziderate ale acționarilor săi, precum și ale celor peste 700 de companii partenere.
Reciclad’OR SA a inovat piața transferului de responsabilitate prin implementarea unei platforme electronice online de raportare, ușor de accesat atât de către companiile producătoare, cât și de către partenerii colectori și reciclatori. Portalul e-reciclare.ro, singurul de acest fel din România, a devenit un ajutor lunar prețios acordat companiilor ce introduc pe piață cantități mici de ambalaje, acestea parcurgând întreg procesul de raportare în mai puțin de zece minute.
Reciclad’OR SA este singurul OIREP ce a inițiat un serviciu unic în România, care se bucură de mare succes în acest domeniu, respectiv o activitate de consultanță gratuită în domeniul economiei circulare, la care participă atât companiile partenere, cât și orice alt participant pe piața reciclării și, prin urmare, a economiei circulare.
În același timp, Reciclad’OR SA este OIREP-ul care a desfășurat cele mai multe și mai de impact campanii de informare și conștientizare la nivel național, care au ajuns la peste 3.000.000 de persoane.
Această inițiativă se adaugă celorlalte măsuri de business adoptate de retailer pentru creșterea eficienței operațiunilor proprii, dar și pentru diminuarea impactului negativ al activității companiei, pe termen mediu și lung.
Lanțul de aprovizionare, atenție sporită privind protecția mediului
Compania acordă o atenție sporită protecției mediului și pe lanțul de aprovizionare – spre exemplu, conform celui mai recent raport de sustenabilitate publicat de Lidl România, ce acoperă anul financiar 2020, toate camioanele cu care compania a transportat marfă au avut motoare Euro 5 și Euro 6. În plus, tot în anul financiar 2020, conform certificatului de sustenabilitate eliberat de CHEP România, prin folosirea paleților reutilizabili, Lidl România a salvat de la tăiere 640 de copaci, reducând astfel gradul de poluare cu 798.298 kg eCO2 și a redus cantitatea de deșeuri cu 71.928 kg.
În 2020, discounterul Lidl a detronat Kaufland în clasamentul celor mai mari retaileri alimentari, după ce a raportat o cifră de afaceri de 12,8 miliarde de lei, cu doar 27 de milioane de lei mai mult decât sora sa. Discounterul cu 33 de noi magazine deschise în 2020 a înregistrat o creștere spectaculoasă de 31% a afacerilor.