Într-o lume caracterizată de provocări sociale complexe, colaborarea între organizațiile non-guvernamentale și companii a devenit din ce în ce mai importantă pentru a aborda problemele critice ale societății.
ONG-urile vin cu experiența muncii în teren, a contactului direct cu oamenii vulnerabili aflați în situații limită, vin cu pasiunea și compasiunea pentru semeni, dar și cu abordarea potrivită a problemelor sociale precum: sărăcia, educația, sănătatea și mediul.
Companiile aduc resurse financiare, resurse umane și expertiza în managementul proiectelor. Prin colaborare iau naștere soluții inovatoare și rezolvări efective pentru astfel de probleme.
,,În lumea afacerilor, succesul nu se măsoară doar în cifre, ci și prin impactul pozitiv pe care îl ai asupra comunității în care activezi. Asociația „Salvează o inimă” demonstrează cu fiecare acțiune că solidaritatea și grija față de cei aflați în nevoie nu reprezintă doar valori importante într-o societate, ci și oportunități de a face schimbări reale în viața celor vulnerabili.
Prin susținerea financiară și logistică a proiectelor pe care asociația le derulează, partenerii noștri din companii își demonstrează angajamentul și responsabilitatea față de comunitatea în care activează. În acest fel, corporații ori antreprenori aflați la început de drum, aleg să contribuie activ la îmbunătățirea calității vieții celor aflați în nevoie și își dezvoltă în același timp o reputație solidă de parteneri sociali responsabili.”
Marinela Doboșeru este manager fundrasing în cadrul Asociației Salvează o inima, omul care face ca miracolele să prindă viață. Marinela este omul de legătură între cazurile dramatice ale unor copii aflați la granița dintre viață și moarte și companiile cu putere financiară capabile să dea o mână de ajutor. Doar în baza parteneriatelor de CSR derulate anul acesta, Asociația Salvează o inimă a reușit să salveze viețile a zeci de copii și să aline suferința unor familii greu încercate.
În sprijinul copiilor aflați în situații medicale fără precedent s-au alăturat de-a lungul anilor zeci de companii, multe din domeniul medical, pharma, dar și al asigurărilor. Sute de copii au primit astfel, în cei 12 ani de activitate ai asociației, o șansă la tratamente salvatoare în străinătate.
,,Și eu sunt mamă și știu ce înseamnă să ai copilul bolnav, chiar dacă e vorba de o simplă răceală… Nu pot decât să îmi imaginez disperarea și neputința resimțite de părinții pe care am ales să îi sprijinim. Experiența anterioară într-o multinațională m-a ajutat să înțeleg valorile și nevoile oamenilor de business. Astfel, le vin în întâmpinare cu strategii ce se potrivesc cu obiectivele lor de CSR.
Mi-am dorit foarte mult să găsesc o modalitate de a aduce aceste două lumi împreună și să contribui la salvarea unor suflete inocente. Să faci fundraising în România este în același timp antrenant și provocator. Fiecare companie are propriile sale valori și scopuri, găsirea celor care se potrivesc cu misiunea noastră a fost un proces complex, dar esențial. Drept dovadă, companiile care ni s-au alăturat într-un proiect ne-au rămas alături și în următoarele.”
Colaborarea dintre ONG-uri și companii este esențială pentru o societate sănătoasă. Aceste parteneriate aduc beneficii atât pentru cei aflați în nevoie, cât și pentru companii, consolidând relațiile dintre sectorul non-profit și mediul de afaceri într-un efort comun de a face lumea un loc mai bun.
,,Știți, cu siguranță, povestea Ecaterinei Dima, fetița de numai 12 ani a părintelui Nicolae Dima din București, care a stat mai bine de o lună în comă profundă, din cauza unei tumori descoperite la cap. A fost unul dintre cele mai grave cazuri de care s-a îngrijit comunitatea ,,Salvează o inimă”.
Am avut de adunat o sumă colosală: 200.000 de euro. 3.667 de oameni au donat atunci din puținul lor, cu speranța că Ecaterina se va trezi. Am primit 18.014 de donații prin SMS, 59.061 de euro prin intermediul platformei online a asociației și am încheiat contracte de sponsorizare cu nu mai puțin de 20 de companii. Ei sunt de fapt cei care au salvat-o pe Ecaterina.”
Pe lângă beneficiile fiscale – multe proiecte CSR sunt deductibile – ori de imagine – prin îmbunătățirea percepției asupra brandului, consolidarea încrederii clienților și partenerilor de afaceri în serviciile și produsele oferite – companiile câștigă din ce în ce mai mult la capitolul încredere și loialitate din partea angajaților atunci când se implică în proiecte sociale.
,,Un alt caz emoționant, în care implicarea socială a fost una remarcabilă, a fost cel al Anei Ivănescu, fetița Roxanei Ciuhulescu, diagnosticată cu scolioză severă la numai 15 ani. Într-un timp record – doar 8 zile calendaristice – am reușit să colectăm suma necesară: 21,500 euro. Operația care i-a salvat viața a fost posibilă cu sprijinul și generozitatea a 672 de donatori oameni simpli și companii. Printre partenerii care au contribuit semnificativ la această reușită s-a numărat și o companie de asigurări cu capital românesc.
Într-o demonstrație de solidaritate și compasiune, societatea de asigurări a contribuit cu 5.000 euro. Pentru noi a fost încă o dovadă că, atunci când ne unim forțele putem face diferența în viața celor care au nevoie. Astfel de acte de generozitate arată importanța implicării corporațiilor în comunitate și capacitatea lor de a face o schimbare semnificativă în viețile celor aflați în nevoie.”
Puterea exemplului este esențială, iar acum este și mai ușor să te alături unei cauze umanitare. Totul este la un click distanță. Pentru a veni în întâmpinarea companiilor care vor să susțină o anumită cauză umanitară, Asociația Salvează o inima a lansat un sistem unic în România, cu semnătură digitală pentru contractele de sponsorizare.
,,Tendințele actuale includ creșterea digitalizării, colaborările cu impact social, promovarea donațiilor circulare și sustenabile. Ca manager de fundraising, trebuie să ținem pasul cu aceste tendințe și să ne adaptăm strategiile viitoare pentru a se potrivi cu cerințele companiilor și ale comunităților pe care le servim.”
Colaborarea cu Asociația „Salvează o Inimă” nu este doar un act de caritate, ci și o oportunitate de a investi într-un viitor mai bun pentru comunitate și de a dezvolta un brand cu valori solide și autenticitate.