Pentru a ajuta Europa să fie autonomă în producţia de baterii, Volkswagen şi Bosch au format un parteneriat pentru a înființa o societate mixtă până la sfârşitul acestui an. Societatea va echipa fabricile de celule de baterii.
Cum va funcţiona parteneriatul dintre cele două companii germane?
Mai exact, Volkswagen precizează că noua companie mixtă va furniza sisteme de producţie de baterii şi va ajuta producătorii de celule de baterii să extindă şi să menţină centrele de producţie.
Thomas Schmall susține că aceasta este singura metodă prin care Europa poate să devină o putere globală a bateriilor în următorii ani.
”Europa are o singură şansă de a deveni puterea globală a bateriilor în următorii ani”, a declarat Thomas Schmall, membru al consiliului Volkswagen, care este responsabil pentru planurile VW pentru baterii. Totodată, el a mai adăugat că se dorește construcția unui lanț de aprovizionare complet, transmite Reuters.
”Lucrăm pentru a construi un lanţ de aprovizionare european complet, localizat, pentru mobilitatea electronică ”made in Europe”, a spus acesta.
O treime din bateriile globale ar trebui să fie produse în Europa până în 2030 pentru a reduce dependenţa de furnizorii din Asia
Pe de altă parte, până la momentul actual, companiile nu au spus cât de mult vor investi în acest proiect. Până acum, în Europa au fost anunţate fabrici de celule de baterii capabile să genereze puţin sub 900 de gigawaţi oră (GWh), potrivit datelor Alianţei Europene pentru Baterii (EBA), care urmează să constituie aproximativ 16% din producţia globală până în 2029.
Totuși, EBA a spus că o treime din bateriile globale ar trebui să fie produse în Europa până în 2030 pentru a reduce dependenţa de furnizorii care domină piaţa, mai ales din Coreea de Sud şi China.
De menționat este faptul că cea mai mare fabrică de baterii planificată din Europa este cea a Tesla, situată la Berlin, lângă fabrica sa de vehicule electrice, şi care va avea o capacitate maximă de producţie de peste 100 GWh. Atât fabrica de baterii, cât şi cea de automobile aşteaptă încă aprobarea autorităţilor regionale pentru a începe producţia.
Volkswagen vrea să învingă Tesla
Volkswagen are însă un plan mai mare de atât și intenţionează să depăşească Tesla ca cel mai mare vânzător de vehicule electrice (EV). În acest sen au fost anunțate deja planuri de a construi şase aşa-numite gigafabrici în Europa până la sfârşitul deceniului, cu o capacitate cumulată de 240 GWh, în încercarea de a controla cât mai mult posibil din lanţul de aprovizionare.
CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess declara la un moment dat că divizia de baterii ar trebui să genereze vânzări de 20 de miliarde de euro până la sfârşitul deceniului şi că este pregătită pentru o vânzare parţială.
În ceea ce privește rolul Bosch în acest proces, noul parteriat îi va consolida rolul în tranziţia către vehiculele electrice, care pentru mulţi furnizori reprezintă o ameninţare existenţială, deoarece construirea unui vehicul electric necesită mai puţini paşi şi mai puţină muncă decât construirea unei maşini cu motor cu ardere internă.
Amintim faptul că în urmă cu ceva timp, furnizorul de componente, cel mai mare din lume, a decis să nu investească în producţia de celule de baterie în sine, considerând că investiţia de capital iniţială este prea costisitoare.
De menționat este faptul că încă din luna decembrie a anului trecut, ziarul german Handelsblatt scria că cele două companii se apropie şi de un acord de cooperare în domeniul software-ului auto, însă la acel moment, companiile au refuzat să comenteze subiectul.