România are nevoie de un registru al lobby-ului, pentru a se cunoaşte cu exactitate cine derulează campaniile de lobby care influenţează factorii de decizie, a declarat, marţi, Cristian Pârvan, secretar general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).
”Nu cred că este nevoie de o lege a lobby-ului, însă este nevoie de un registru de lobby, astfel vom şti cine cu ce temă s-a dus la o anumită instituţie”, a spus Pârvan, în cadrul summitului afacerilor publice, organizat marţi de Asociaţia Registrului Român de Lobby.
Potrivit acestuia, în Statele Unite există un astfel de registru, astfel că se ştie cât a costat lobby-ul pentru fiecare lege în parte. ”La noi nu se cunoaşte cât a costat lobby-ul pentru legea antifumat, pentru legea silvică sau pentru alte legi. Lobby-ul este o activitate profesionistă în Uniunea Europeană, iar marile companii pun la dispoziţie specialişti pentru task-force-uri, iar apoi decidentul consultă toate părţile implicate şi ia decizia pe care o consideră cea mai bună în interesul cetăţenilor”, a arătat reprezentantul AOAR, citat de Agerpres. El a subliniat că grupurile de interese trebuie să-şi argumenteze opiniile pe studii şi documente.
”Activitatea de lobby trebuie profesionalizată, să aibă la bază studii şi documente care să susţină o idee, pentru a ajuta decidentul. Totul trebuie transparentizat, astfel nimeni, nici justiţia, nu va avea ce să reproşeze”, a mai spus Pârvan.