Pasagerii companiilor aeriene au depus peste 900 de plângeri în România, timp de trei ani

Timp de trei ani, începând din 2010, peste 900 de plângeri privind respectarea drepturilor pasagerilor în domeniul transportului aerian au fost înregistrate în România, arată un raport al Comisiei Europene (CE).

În tot acest timp, doar mică parte dintre aceste plângeri au fost reţinute în vederea sancţionării, (între 9%, în 2010, şi 3%, în 2012), majoritatea fiind soluţionate fără a fi nevoie de măsuri de acest tip. Astfel, 140 de plângeri au fost consemnate în 2010, 406 în 2011 și 365 în 2012.

Potrivit CE, plângerile adresate autorităţilor naţionale, prin care se solicitau compensaţii şi asistenţă, au revenit la nivele mai scăzute după 2010, când au fost probleme cauzate în special de norul de cenuşă vulcanică din Islanda.

Raportul CE mai arată că transportatorii aerieni sunt sancţionați în numai 1% dintre cazuri, majoritatea plângerilor fiind soluţionate fără a fi nevoie să se recurgă la astfel de măsuri pentru a asigura aplicarea legislaţiei.

În general, numărul plângerilor din partea persoanelor cu handicap şi a persoanelor cu mobilitate redusă cu privire la problemele în materie de transport aerian este în continuare foarte redus şi nu au fost aplicate sancţiuni companiilor aeriene pentru astfel de cazuri.