Pasajul Doamna Ghica, dat în folosință
Pasajul Doamna Ghica, dat în folosință! Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a anunțat deschiderea circulației pe podul Doamna Ghica. Edilul din București a mai spus că există firme în România care se țin de cuvânt atunci când Primăria plătește.
“Sunt bucuros să deschidem azi circulaţia pe Podul Doamna Ghica. E un calendar pe care ni l-am asumat acum un an şi jumătate şi pe care l-am respectat.
În calendar am spus că dăm drumul înainte de începerea şcolii. Ne-am ţinut de cuvânt.
Asta înseamnă, exact ca şi la tramvaie, exact ca lucrările pe termoficare, că atunci când primăria este serioasă şi plăteşte, există în România firme serioase care se ţin de cuvânt”, a spus Nicușor Dan.
Pasajul Doamna Ghica, parte din alte lucrări
Nu în ultimul rând, primarul general al Capitalei a mai spus că podul acesta face parte din alte lucrări de infrastructură.
De asemenea, el a mai spus că marea utilitate a podului se va vedea în momentul în care inelul median va fi complet.
În plus, edilul a spus că cea mai importantă parte a lucrărilor sunt modernizările liniilor de tramvai.
De altfel, Nicușor Dan spune că flota transportului în comun va fi înnoită cu:
- 100 autobuze electrice
- 100 troleibuze
- 100 tramvaie
În finalul mesajului, Nicușor Dan spune că se dorește aducerea Bucureștiului la nivelul celorlalte orașe occidentale.
“Podul Doamna Ghica e parte… şi marea lui utilitate se va vedea când o să avem întreg inelul median, e parte din alte lucrări de infrastructură pe care le facem, cele mai importante din această perioadă fiind modernizarea liniilor de tramvai şi am semnat raportul Comisiei de atribuire pentru şase din cele 11 pentru care s-au depus oferte.
Suntem într-o fază avansată cu înnoirea flote, 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze în plus faţă de cele 100 de tramvaie. Toate astea pentru a aduce ceea ce fac oraşele occidentale de mult timp, a încuraja oamenii să folosească transportul în comun”, a mai afirmat Nicuşor Dan.
Lucrările au durat 5 ani
Pasajul este format din 4 benzi împărțite pe două sensuri. Se întinde pe o lungime de 216 metri, cu o limită de viteză proiectată de 50 km/h, și dispune de rampe de acces de 96 de metri fiecare.
Prin urmare, există 2 benzi, fiecare cu o lățime de 3,50 metri, pentru fiecare direcție, împreună cu o bandă suplimentară de 1,00 metri.
Acest proiect permite, de asemenea, instalarea potențială a unei linii electrificate de transport public de tip tramvai.
În această configurație, 2 linii de tramvai pot fi încorporate în mijlocul podului, delimitate de carosabil prin borduri prefabricate.