Nicușor Dan: Problemele traficului Bucureștean nu se rezolvă cu poduri

Potrivit primarului Capitalei, traficul orașului are probleme structurale, care trebuie rezolvate structural, nu cu poduri.

„Oraşul este complicat şi ca să rezolvi o problemă de structură a oraşului trebuie să acţionezi structurat. Nu mai merge să pui un pod aici, un pod acolo. (…)

În două săptămâni o să dăm drumul la podul de Doamna Ghica. Am muncit mult acolo. Nu o să rezolvăm mare lucru. Adică în intersecţia aceea se va circula mai bine, dar oamenii vor trece şi se vor bloca în intersecţia următoare. (…)

Ce trebuie noi să facem este: să dezvoltăm transportul în comun, să reparăm toate liniile de tramvai, să aducem tramvaie noi, o să mai vină 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze din fonduri europene sau din Fondul nostru naţional de mediu” a declarat Nicușor Dan, luni, pentru B1 TV.

trafic
SURSA FOTO: Dreamstime

Nicuşor Dan despre cele zece drumuri radiale

Nicușor Dan a vorbit și despre construcția a zece drumuri radiale care vor lega arterele din București cu Autostrada de Centură. Acest proiect este dezvoltat în parteneriat cu Consiliul Județean Ilfov și are ca scop reducerea congestionării traficului în București și îmbunătățirea mobilității în zonă.

„Este la stadiul de studii de fezabilitate. Până când o să îl avem în teren o să mai dureze trei-patru-cinci ani. (…) O să fie zece astfel de ieşiri până în Autostrada de Centură, astfel încât dacă vrei să mergi dintr-un cartier în altul, o să poţi să ieşi în Autostrada de Centură, unde o să ai viteză mare şi să reintri în oraş”, a precizat Nicușor Dan.

Pasajul de la Doamna Ghica este un proiect important de infrastructură în București, care a fost realizat în colaborare între Primăria Capitalei și Primăria Sectorului 2. Constructorul acestui pasaj este Compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane.

Caracteristicile pasajului includ două benzi de circulație pe sens, o lungime totală de 216 de metri și rampe de acces cu lungimi de 96 de metri. Valoarea lucrărilor de proiectare și execuție a fost estimată la suma de 110.034.377,95 lei, fără TVA.

Lucrările la acest pasaj au început în anul 2018 și ar fi trebuit să fie finalizate inițial până în mai 2020.