Pasajul Unirii din București va fi complet închis de pe 20 iunie
Pasajul Unirii din București va fi complet închis circulației rutiere de pe 20 iunie 2022, ziua în care vor începe lucrările de punere în siguranță.
În prezent, Primăria Sectorului 4 din Capitală speră ca lucrările de renovare să fie gata până pe 1 septembrie 2022.
„Pentru a pune în siguranță pasajul rutier, lucrările vor începe în jurul datei de 20 iunie, adică după ce școlile și grădinițile își încheie activitatea, și dorim să încheiem lucrările până în 1 septembrie”, a declarat primarul Sectorului 4 din București, Daniel Băluță.
Potrivit spuselor sale, Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare şi prezintă deficienţe serioase la structura de rezistenţă, ce periclitează viaţa a sute de mii de cetățeni.
Pasajul Unirii din București e administrat de Primăria Sectorului 4
Astfel că, pentru remedierea în regim de urgenţă a problemelor de siguranţă constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului Bucureşti, Pasajul Unirii a intrat în administrarea Sectorului 4.
Daniel Băluță a adăugat că urmează să fie realizată și expertiza pentru situația planșeului, aflat într-o stare avansată de degradare.
Amintim faptul că, în urmă cu cinci ani, nivelul de risc a fost stabilit la gradul 4 din 5, care permite ca circulația rutieră prin pasaj să fie permisă.
Însă în această perioadă se realizează o nouă expertizare, iar dacă se constată că s-a ajuns la gradul 5, pasajul respectiv urmează să fie închis pe o perioadă lungă.
În curând urmează realizarea unui studiu de fezabilitate și a unei propuneri tehnice pentru reabilitarea sau refacerea planșeului, ce va dura circa 12-18 luni.
Pasajul Unirii din București a fost dat în folosință din anul 1987
Pasajul Unirea a fost dat în folosinţă, la 6 iunie 1987, într-una dintre cele mai aglomerate zone ale Bucureştiului, cu un trafic intens.
Având o arhitectură modernă, pasajul respectiv asigură o circulaţie rutieră fluentă pe axa nord-sud a Capitalei şi constituie un unicat în domeniu, datorită gradului de performanţă a numeroaselor soluţii tehnice şi tehnologice aplicate pentru realizarea lui.
Pasajul Unirii are o lungime de 900 de metri, dintre care 600 acoperiţi, două benzi de circulaţie pe sens, instalaţii de televiziune cu circuit închis pentru urmărirea traficului, aparatură modernă de ventilaţie pentru eliminarea noxelor.
Pasajul din București începe din Bulevardul I.C. Brătianu (fostul Bulevard 1848), în dreptul străzii Bărăţiei, parcurge o zonă în care au fost executate lucrările de sifonare a râului Dâmboviţa, intersectează, de asemenea, magistrala I de metrou (Republica – Eroilor) şi este paralel cu magistrala a II-a de metrou (Pipera – I.M.G.B.).
Zona acoperită se termină în apropierea străzii Radu Vodă, ieşirea la suprafaţă făcându-se pe rampa Dimitrie Cantemir, de 141 m lungime, pasajul încheindu-se în axul bulevardului Dimitrie Camtemir.