Pașaportul COVID a intrat în faza de testare. Cum va arăta și unde va putea fi folosit documentul
Așadar, a început un proces de testare a interconectării la nivel european şi a „punţii” care va centraliza şi administra cheile publice ale ţărilor membre pentru verificarea semnăturilor certificatelor digitale verzi. În ceea ce privește România, țara este programată în 21 mai, a comunicat Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
”STS a transmis, în data de 6 mai a.c., către grupul de suport tehnic de la nivel european, certificate digitale verzi de test pentru verificarea implementării de către fiecare ţară a procesului de generare şi verificare a acestora. Acestea au fost verificate şi validate cu succes de către ţările membre”, precizează reprezentanţii instituţiei.
Implementarea pașapoartelor COVID cu ajutorul STS
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale anunță că pașapoartele COVID sau Certificatele digitale verzi care vor facilita libera circulaţie în Uniunea Europeană, vor fi implementate cu ajutorul STS. Instituția spune că soluția tehnică dezvoltată de STS va fi interconectată cu cele implementate de celelalte state membre ale UE, cu scopul de a permite eliminarea restricțiilor de testare sau carantinare.
”Certificatele vor conţine un cod QR şi se vor putea vizualiza, respectiv descărca dintr-un portal web securizat. Fiecare persoană care s-a vaccinat împotriva COVID-19, care s-a recuperat după această afecţiune sau care deţine un rezultat negativ la testarea COVID-19 în ultimele 72 de ore va putea să descarce gratuit certificatul verde digital. De asemenea, certificatele vor putea fi utilizate şi în format tipărit”, mai arată STS.
Cod QR pentru verificarea instantanee
STS mai spune că au avut loc discuții cu experții grupului tehnic, în urma cărora, a fost avansată soluţia tehnică care va include o aplicaţie web pentru generarea certificatelor şi o aplicaţie pentru smartphone (Android) pentru verificarea certificatelor emise în ţară sau emise de alte state.
Așadar, codul QR va conţine numele, prenumele și data nașterii, precum și informații medicale importante.Documentele vor respecta toate regulile de protecţie a datelor personale şi vor putea fi utilizate la trecerea frontierei, însoţite de actul de identitate.
Surse STS au precizat că, după punerea în funcțiune a sistemului, o persoană va prezenta la autorităţile de frontieră codul QR în format fizic sau digital, acestea verificând imediat valabilitatea documentului. Mai mult decât atât, documentele emise imediat după vaccinare nu au nicio legătură cu certificatul verde european, informează STS.
Sursă foto: Dreamstime