Să creezi un brand 100% românesc, de la zero, într-o piață bătătorită de importuri, ar putea să pară, cel puțin la prima vedere, un lucru extrem de curajos. Iar când lucrurile sunt puse în ordine de o tânără aflată, încă, pe băncile facultății, curajul aproape că este dus la extrem.
”Doamna Musette”, cum este cunoscută în piața de modă Cristina Bâtlan, abia ce începuse primul an de facultate, la Drept, când i-a venit o idee ușor năstrușnică pentru vremea aceea: să facă pantofi. De la idee și până la a construi un business solid a fost nevoie de un drum pavat cu multă muncă și încredere. Dar a meritat. Anii au trecut, iar astăzi brandul Musette a cucerit nu doar România, ci și unele piețe externe, produsele fabricate aici – pantofi, genți și accesorii – luând calea către Franța, Austria, Ungaria, Luxemburg, Israel, Liban, Bulgaria și America. De altfel, compania a avut o dezvoltare susținută pe segmentul de retail clasic, în piața locală, obiectivul fiind ca până în 2020, să aibă, la nivel internaţional, cel puţin 200 de magazine. În paralel, compania se dezvoltă şi online, un segment care „creşte de la o zi la alta şi se apropie deja de 10% din afacere“. O afacere estimată să crească cu 20% anul acesta.
Ca noutate, antreprenoarea a avut, zilele trecute, avanpremiera colecției ”Primăvară-Vară 2017”, cu mesajul ”Omul fără granițe este noua avangardă”, organizată în serele din incinta Facultății de Agronomie (București). Așadar, protagonistul pe care Cristina Bâtlan îl propune este omul modern, liber, fără prejudecăți, fără culoare, fără statut social, care preia elemente din diverse culturi, ca o extensie a personalității sale. Zona de suprapunere a unui stil urban industrial cu elemente naturale, organice, a fost proiectată și în ținutele show-ului, prin materialele folosite – asocierea neobișnuită de nylon și mătase, celuloza, bumbac, dar mai ales ale celor folosite pentru genți și încălțăminte – glitter, nylon, piele, bumbac, textil, satin. “Am folosit materia primă până la epuizare – am confecționat haine, apoi genți, pantofi, și cele mai mici accesorii”, a declarat Cristina Bâtlan.
Succesul pe care antreprenoarea îl are în plan profesional se răsfrânge, cumva, și în plan personal. Într-un interviu pentru revista Capital, ”Doamna Musette” povestea despre o vacanță de o lună în India, unde a fost anul acesta, o experiență inedită pe care ar trebui să o trăiască oricine. A fost acolo să mediteze, să găsească răspunsuri la întrebări pe care fiecare om ajunge să le amestece prin minte, la un moment dat, în viața lui. Cele 30 de zile petrecute într-un „Vipassana center“, înfiinţat de Satya Narayan Goenka (maestru spiritual al meditaţiei Vipassana), i-au creat o nouă perspectivă asupra vieţii. (Credit foto: Mircea Netea)
CARTE DE VIZITĂ:
– Creatoarea Musette experimentează şi inovează continuu, pantofii fabricaţi în România fiind vânduţi în marile oraşe ale modei;
– Deţine împreună cu Roberto (soţul) şi Alin Bâtlan (fratele) afacerea de 16 milioane de euro a familiei;
– Musette produce în două fabrici proprii: una de genţi şi accesorii, în Bucureşti, iar cealaltă de pantofi, la Huşi;
– Anul trecut, capacităţile de producţie au crescut cu 25%-30%, în urma unor investiţii de circa 400.000 euro.