Mihai Pătraşcu, evoMAG: „Creşterea salariului minim ne afectează într-o foarte mică măsură”

Revista Capital a vorbit cu peste 30 de reprezentanţi ai mediului de afaceri despre noul Guvern, despre măsurile economice adoptate sau anunţate şi despre modul în care o să performeze afacerile în care sunt implicaţi. Citiţi răspunsurile lor într-o serie de interviuri individuale pe capital.ro.

Capital: Care credeţi ca va fi impactul creşterii salariului minim şi cum vă afectează pe d-voastră sau businessul pe care îl deţineţi?
Mihai Pătraşcu: Strict în ceea ce priveşte grila de salarizare evoMAG, creşterea salariului minim ne afectează într-o foarte mică masură. Şi asta pentru că remunerăm angajaţii cu venituri peste salariul minim. În prezent, evoMAG este  o echipă formată din 70 de oameni care administrează site-ul de comerț electronic www.evoMAG.ro, o platformă prin care sunt comercializate peste 170.000 produse active din domeniul IT&C, electrocasnice, auto, de îngrijire personală, sport  & fitness şi produse destinate nou-născuţilor. În ceea ce priveşte impactul la nivel de industrie, considerăm că este o măsură capabilă să încurajeze creşterea consumului şi, prin urmare, care va stimula industria de retail.

Capital: Ce aşteptări aveţi de la noul Guvern?
M.P: Ne dorim să creeze un climat de predictibilitate şi stabilitate, astfel încât să înregistrăm o dezvoltare pe termen lung, să putem construi pe termen lung, să putem investi în consecinţă.

Capital: Enumeraţi 5 priorităţi pe care le consideraţi necesare sectorului în care activitaţi şi care ar trebui implementate în decursul acestui an?
M.P: Dupa cum spuneam, ne înteresează un mediu economic şi politic stabil, un climat de predictibilitate care să ne permită să livrăm produse şi servicii în concordanţă cu aşteptările clienţilor. La nivelul industriei, toţi cei implicaţi ar trebui să încurajeze plata cu cardul, astfel încât tot procesul acesta de achiziţie de produse prin internet să fie mult mai uşor, iar administrarea cash-ului din companie să fie cât mai redusă.  Tot în ideea unui acces mai uşor la produsele pe care le doresc clienţii şi a unei experienţe plăcute de shopping, ar trebui luat în calcul şi accesul mai facil la finanţare pentru clienţii finali. Argumentul este că tot mai mulţi clienţi accesează sistemul de achiziţie în rate pentru produsele pe care şi le doresc. O altă prioritate este livrarea mai rapidă a produselor. Venind în sprijinul nevoii clienţilor de rapiditate in livrare, evoMAG este singurul magazin online din România care oferă livrarea produselor într-o ora de la plasarea comenzii. Totodată, evoMAG oferă şi opţiunea de livrare în trei ore. Personalizarea ofertelor către clienţii finali este o altă prioritate care ar trebui luată în calcul de toţi retailerii în perioada următoare.

Capital: Cum estimaţi că va evolua businessul pe care îl conduceţi/controlaţi în acest an?
M.P: Estimăm pentru anul acesta o cifra de afaceri de aproximativ 25 de milioane de euro, în creştere cu peste 20% faţă de anul trecut.

Capital: Vi se pare amenintaţă stabilitatea financiară a României prin aplicarea noului pachet de măsuri anunţat de Guvern?
M.P:
Nu am cercetat în amănunt pachetul de măsuri anunţat de noul Guvern, prin urmare nu pot oferi un răspuns.