Capital a scris în exclusivitate urmă cu doar două zile că omul de afaceri se află în negocieri cu un grup de investitori americani, pentru revitalizarea rețelei de magazine pe care o deține. 
"Negocierile cu 7 Eleven au început în toamna anului trecut şi au ca termen de finalizare luna martie 2012. Se discută despre o infuzie de capital în reţeaua Mic.ro de 60 de milioane de euro", au declarat pentru MEDIAFAX surse din retail.
Mic.ro, deținut de firma Mercadia, care operează lanţurile de magazine Mic.ro şi Mac.ro (6), și în care Dinu Patriciu îi are parteneri pe Dan Ionescu (fost director de operațiuni la Rompetrol) și Dorin Gherman (fost CEO la Rompetrol) ar fi foarte aproape să-și schimbe proprietarii. Negocierile cu un potențial cumpărător sunt într-o fază avansată – “Ar fi avut deja loc mai multe discuții cu mai mulți investitori”, completa consultantul amintit.

Nu mai departe de luna septembrie, Dinu Patriciu anunţa că a trebuit să schimbe planul de afaceri al reţelei de retail Mic.ro ”din cauza sistemului bancar ostil”.

Între timp, magazinele nu au mai fost aprovizionate – sau au primit foarte puțină marfă (magazinul nr. 256 al reţelei a stat închis vreo trei săptămâni) și mai mulți furnizori au cerut insolvența Mic.ro.

De altfel, chiar Patriciu a declarat, în 14 noiembrie, la emisiunea "Sub semnul întrebării" a lui Robert Turcescu, de la B1 TV, că ”în ultimele trei luni rețeaua Mic.ro a fost restructurată şi acum reporneşte pe cu totul alte baze, adaptându-se perioadei care abia începe şi în care consumul, evident, scade”.

Planurile ratate ale lui Dinu Patriciu

Vor fi închise magazinele neprofitabile? ”În esență, da. O parte se vor închide, unele vor fi relocate, altele vor fi nou deschise. Dacă tragem linie rămânem cu același număr de magazine”, susține directorul general al Mercadia. Dan Ionescu ține să precizeze și că, în următoarele două săptămâni, ”se reia aprovizionarea. Nu vor mai exista magazine Mic.ro goale, fără marfă”.

Peste 700 de magazine Mic.ro sunt acum funcţionale în întreaga ţară şi vor fi 2.000 până la sfârșitul lui 2012, conform planului inițial, anunțat în toamna lui 2010, când Patriciu lansa oficial Mic.ro.

În urma unei investiții totale de circa 250 mil. euro, Dinu Patriciu și-a propus să ajungă, în doi ani, la afaceri de cel puțin 1,5 miliarde de euro în retail, foarte puțin sub cât vinde în prezent Metro, cel mai vechi jucător din comerțul modern românesc.

Până una-alta însă, nici socoteala făcută pentru anul trecut nu s-a potrivit cu cea de la sfârșit de an. Compania ar fi trebuit ca în luna decembrie să mai deschidă încă 600 de magazine ca să ajungă la cele 1.300 estimate pentru finalul lui 2011.

Sorin Ovidiu Vântu: Mai devreme sau mai târziu, rețeaua Mic.ro se va prăbuși

Într-un interviu acordat de curând postului de televiziune TMC, omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu a ținut să-și exprime siguranța privind un eventual faliment al rețelei de magazine mic.ro deținută de Dinu Patriciu.

Vorbind despre prăbușirea bulei imobiliare din China, Vîntu nu a ratat ocazia să prevestească și prăbușirea unor afaceri controale de Dinu Patriciu.

"China continuă să perpetueze, inteligent, dar acea bula va fi spartă, bula imobiliară. (…) Mai devreme sau mai târziu se vor prăbuși, precum rețeaua Mic.ro, precum ziarul Adevarul", spunea SOV.
Cine este 7-Eleven

7-Eleven este cel mai mare lanţ de magazine de proximitate din lume, cu peste 43.500 de unităţi în 16 state, din care 8.900 sunt localizate în America de Nord.
Totodată, compania este unul dintre cei mai importanţi retaileri independenţi de benzină din SUA. Înfiinţată în 1927 în Texas, 7-Eleven este controlată integral, începând din 2005, de compania Seven-Eleven Japan, înregistrată în Tokyo.