Din 1999, anul in care s-a deschis prima locatie La Mama din Bucuresti, reteaua de restaurante a crescut intr-un ritm relativ alert pentru piata romaneasca, devenind in doar patru ani singurul lant autohton de restaurante. Reteta afacerii, de a oferi mancare gatita ca acasa, portii mari si preturi accesibile, a prins pe piata bucuresteana, iar dezvoltarea parea iminenta. In 2004 insa, cei doi proprietari ai companiei nu au inaugurat nici o locatie noua, desi aveau in plan doua restaurante. In schimb insa, fiecare dintre patroni si-a deschis in paralel afacerea proprie. Catalin Mahu a investit intr-un club in centrul Bucurestiului inca de la sfarsitul lui 2003, iar Dragos Petrescu a pornit un nou lant de restaurante si a investit intr-un club de calarie. „La Mama a crescut intr-un anumit ritm. Aveam doua solutii – fie pastram ritmul de crestere sau chiar il acceleram si deschideam mai multe restaurante, fie asteptam sa vedem ce se intampla cu piata si sa hotaram incotro mergem. Am ales a doua varianta”, spune Catalin Mahu. Desi nu s-a mai deschis nici o locatie, afacerea a crescut cu 20%, pentru 2004 cifra de afaceri urmand sa ajunga la 3,5-4 milioane euro, in conditiile unei rate a profitului de 15-20%. Decizia de a ramane in expectativa ar putea fi buna, daca luam in calcul faptul ca o extindere necontrolata poate genera costuri de operare mari. Pana la urma, cei doi au reusit sa obtina bani mai multi, cu aceleasi resurse. „Nu poti deschide 100 de restaurante fara sa te uiti in spatele tau la ce se intampla cu logistica, cu personalul. Am ajuns la un prag pe care il vom trece, fara indoiala”, continua Mahu. Pentru 2005 este prevazuta o extindere cu doua restaurante si o cifra de afaceri de cinci milioane euro. In final, reteaua din Bucuresti va avea minimum sase, maximum zece restaurante. Tinta celor doi proprietari este zona centrala, ei nu intentioneaza sa intre in cartiere. Extinderea in tara se va face prin franciza. La finele anului 2003, Catalin Mahu a decis sa investeasca intr-un club de noapte. „Daca tot imi place sa merg noaptea prin baruri, m-am gandit sa-mi fac unul, sa nu mai dau bani la altii”, spune omul de afaceri. Clubul Fever din centrul Bucurestiului i-a scos din buzunar 100.000 de dolari. „Daca La Mama e un business de zi, in care sunt de dimineata pana seara, Fever devenise un business de noapte. Nu mai aveam viata personala, asa ca am delegat managementul. Sunt multumit daca barul e plin si am si ceva profit”, incheie Mahu.
City Grill, un nou lant de restaurante in Capitala
La randul sau, Dragos Petrescu a demarat City Grill, un nou lant de restaurante, si a investit intr-un club de calarie intr-una din zonele rezidentiale ale Capitalei, la Corbeanca. Primul restaurant City Grill a fost deschis in luna mai a acestui an, intr-o vila veche din zona Primaverii, investitia ridicandu-se la 200.000 euro. Cifra de afaceri pentru 2004 va depasi 400.000 de euro, iar pentru anul viitor, proprietarul estimeaza o cifra de afaceri aproape dubla. „Cresterea se va datora faptului ca terasa restaurantului va fi prima din Capitala care va beneficia de o instalatie de aer cald, ceea ce ne va permite sa o tinem deschisa din martie pana in noiembrie inclusiv”, explica Dragos Petrescu. Al doilea restaurant City Grill va fi inaugurat la inceputului anului viitor in cadrul clubului de calarie Hollandia de la Corbeanca, club intrat recent in planul de investitii al actionarului de la La Mama. Ca urmare a unei investitii de peste un milion de euro, in urmatorii doi ani, clubul va avea, pe langa restaurant, o sala de conferinte, piscina, loc de joaca pentru copii, terenuri de tenis si baschet, precum si un motel. Evident, principala atractie raman caii si poneii de agrement. „Acesta va fi primul club integrat din Capitala, targetul sau fiind atat oamenii de afaceri care locuiesc in zona, cat si clientii cu venituri medii si peste care doresc sa petreaca o zi departe de aglomeratia si poluarea din oras”, crede Petrescu. Al treilea restaurant City Grill urmeaza sa fie deschis la inceputul anului viitor undeva in zona Unirea din Bucuresti, locatia exacta nefiind inca stabilita. Intre timp, la parterul unei cladiri de birouri din Piata Aviatorilor se va deschide City CafA
Patronii lantului La Mama si-au deschis afaceri separate
9 decembrie 2004, 12:00
Ultima modificare în 9 decembrie 2004, 14:00
Din 1999, anul in care s-a deschis prima locatie La Mama din Bucuresti, reteaua de restaurante a crescut intr-un ritm relativ alert pentru piata romaneasca, devenind in doar patru ani singurul lant autohton de restaurante. Reteta afacerii, de a oferi mancare gatita ca acasa, portii mari si preturi accesibile, a prins pe piata bucuresteana, iar dezvoltarea parea iminenta. In 2004 insa, cei doi proprietari ai companiei nu au inaugurat nici o locatie noua, desi aveau in plan doua restaurante. In sc
Etichete: afacere,
arhiva,
City Grill,
restaurant
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Se nationalizeaza asigurarile pentru accidente de munca
- Diesel e mai rentabil la drum intins
- Cine iese presedinte in reteaua www?
- Actiunile bancilor isi continua cresterea
- Profituri in crestere la Bursa de Valori
- Baletul Vienez evolueaza la Bucuresti *****
- Marile privatizari dubleaza investitiile
- OLAF a pus ochii pe 1,5 miliarde de euro
- Mai multe „bilete” pentru SUA
- Truc