Veste foarte bună pentru omul de afaceri Dan Ostahie, patronul Altex!
Consiliul Concurenţei şi-a dat acordul! Dan Ostahie poate prelua Porsche Bank România
Consiliul Concurenţei a decis să autorizeze tranzacţia prin care omul de afaceri român, care controlează Grupul Altex, va prelua Porsche Bank România.
„Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Dan Ostahie preia Porsche Bank România”, este mesajul transmis de autoritatea naţională de concurenţă de la Bucureşti.
Decizia completă urmează să fie publicată şi pe site-ul Consiliului Concurenţei, însă abia după ce vor fi eliminate toate informaţiile cu caracter confidenţial.
Dupa ce a analizat această tranzacţie, instituţia condusă de Bogdan Chiriţoiu a ajuns la concluzia că operaţiunea nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa din România sau pe o parte substanţială a acesteia şi că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.
Omul de afaceri Dan Ostahie controlează Grupul Altex, care este organizat pe mai multe linii de activitate, respectiv: retail, servicii IT, import, producţie şi distribuţie produse electro-IT&C, service, servicii financiare nebancare, transport, automotive, imobiliare.
Porsche Bank face parte din Grupul Porsche Finance România. Grupul activează în România pe piaţa serviciilor financiar-bancare prin intermediul Porsche Bank România şi Porsche Leasing România IFN, a căror activitate predominantă este cea de creditare (în special sub forma creditelor de consum şi leasing auto).
Dan Ostahie: Va trebui să regândim business-ul într-un mediu inflaționist
În urmă cu o lună de zile, prezent la evenimentul European Digital Commerce, Dan Ostahie vorbea despre soluţiile pe care le au oamenii de afaceri la dispoziţie, având în vedere situaţia actuală de pe piaţă.
„Avem un mediu inflaționist cu care nu ne-am mai confruntat de o multă perioadă de timp. Sperăm să rămână undeva în zona aceasta de 10%, probabil că peste ar fi nociv.
Va trebui să regândim business-ul într-un mediu inflaționist, costul banilor crește”, a declarat omul de afaceri.
O bună strategie este realizarea de stocuri cât mai mari.
„Dacă ai stocuri mari, impactul creșterilor de preț este cumva atenuat și atunci creșterile prețurilor la producător și transmiterea lor în piață se face mai târziu”, explică Ostahie.
O altă strategie eficientă este studierea datelor legate de modul în care evoluează vânzările, adică înţelegerea nevoilor clientului.
„Paradoxal, cererea pentru produse entry level a scăzut. Clientul cumpără mai puțin, dar mai avizat.
Astfel, o atenție mai mare asupra structurii de produs îți poate permite să îți concentrezi gama de produse pe anumite articole cu o cerere mai mare și să obții un preț mai bun de la producător. Poate chiar păstrarea prețurilor vechi”, a mai precizat Dan Ostahie.