O suma frumusica, contra careia viitorul patron ar fi obtinut un nume celebru, plus o agentie cu 12.000 de clienti, 30 de angajati, un sediu central si o cifra de afaceri de 115 miliarde lei. Insa Marcel Badescu, fondatorul, managerul si proprietarul agentiei, i-a refuzat elegant pe amatori sustinand ca „Deocamdata, agentia nu este de vanzare. De fapt, nu este de vanzare pentru oricine si in orice conditii. E-adevarat ca persoane cu foarte multi bani mi-au facut oferte generoase, dar m-am gandit mai bine si am spus nu. Bineintelesc ca nu exclud aceasta posibilitate, pentru ca am o varsta (77 de ani), anul trecut partenerul meu de afaceri a decedat si sunt constient ca nu voi putea conduce vesnic agentia. In prezent, am lasat Nova pe mana a doi directori tineri, oameni care lucreaza aici de zece ani si daca ei nu se vor descurca, voi lua in considerare si varianta vanzarii”. Pe de alta parte, piata din Romania nu este destul de pregatita si nici suficient de dezvoltata pentru astfel de miscari. In plus, conflictul dintre Statele Unite si Irak poate avea repercusiuni si asupra pietei de turism din Romania. Iar in al treilea rand – aviz amatorilor – viitorul proprietar trebuie nu doar sa pastreze ceea ce cumpara, ci sa extinda afacerea, lucru pe care nu multi sunt dispusi sa-l faca. „Am investit foarte mult in agentie – si nu este vorba doar de bani – si sa o vand acum ar fi ca si cum mi-as vinde sufletul. Am lucrat mult timp intr-o agentie de turism din Israel, iar cand m-am retras – la 64 de ani, varsta de pensionare – patronul mi-a oferit un bonus. Cu acesti bani am venit in Romania si am infiintat agentia la care am visat dintotdeauna si la care nu voi renunta usor”, povesteste Marcel Badescu.
Agentia a incheiat anul 2002 in forta, cu o cifra de afaceri de aproximativ 115 miliarde lei si un profit de 3,5 miliarde, ambii indicatori marcand o crestere cu 15% fata de anul anterior. „Anul trecut a fost cel mai bun an al nostru, gratie eliminarii vizelor pentru Uniunea Europeana”, precizeaza Marcel Badescu.
Sectorul principal de activitate al Nova Turism este turismul individual, numarul total al clientilor din 2002 ridicandu-se la aproximativ 12.000 de persoane. „In general, romanii care isi petrec concediul in strainatate prefera Grecia, Antalya, si mai nou, Spania si Italia. Aceste destinatii vor ramane populare si in 2003. Daca reusim sa facem fata scaderii veniturilor din cauza reducerii comisionului acordat de companiile aeriene agentiilor vinzatoare de bilete de avion, s-ar putea sa inregistram in acest an o crestere de 10% a cifrei de afaceri”, spune Marcel Badescu.
Aceasta estimare este facuta in conditiile in care, in ultimii ani, turismul a inregistrat cresteri duble fata de produsul intern brut. Explicatia este dezvoltarea unei clase de mijloc, care are tendinta de a majora cheltuielile legate de petrecerea timpului liber.
Carte de vizita Nova Turism
· Nova Turist este prima agentie de turism particulara din Romania, infiintata in martie 1990 de Marcel Badescu si Gheorghe Popa. Este prima agentie care a lansat un catalog destinat turistilor individuali si agentiilor de turism, cu peste 10.000 de hoteluri din toata lumea.
· Este prima agentie care a colaborat cu cele mai mari companii furnizoare de produse turistice pe plan global.
· Este prima agentie care a fost acreditata de IATA, in 1993, si a avut o contributie semnificativa la introducerea sistemului IATA in Romania. Este prima agentie care a introdus in Romania un sistem performant de rezervari si emiteri de bilete de avion, Worldspan.
· Se numara printre membrii fondatori ai ANAT, Marcel Badescu fiind si in prezent presedinte de onoare al ANAT.
· In ultimii cinci ani, agentia a avut un profit constant de 100.000 de dolari pe an. Investitia initiala s-a ridicat la 20.000 USD, plus o investitie ulterioara de 125.000 USD (100.000 USD garantia ceruta de IATA si 25.000 USD garantii cerute de parteneri).
· In ultimii cinci ani s-a situat printre primele cinci agentii in topul alcatuit de Camera de Comert si Industrie.
Patronul de la Nova Turism vrea sa vanda, dar nu oricui
6 februarie 2003, 12:00
Ultima modificare în 6 februarie 2003, 14:00
O suma frumusica, contra careia viitorul patron ar fi obtinut un nume celebru, plus o agentie cu 12.000 de clienti, 30 de angajati, un sediu central si o cifra de afaceri de 115 miliarde lei. Insa Marcel Badescu, fondatorul, managerul si proprietarul agentiei, i-a refuzat elegant pe amatori sustinand ca "Deocamdata, agentia nu este de vanzare. De fapt, nu este de vanzare pentru oricine si in orice conditii. E-adevarat ca persoane cu foarte multi bani mi-au facut oferte generoase, dar m-am gandit
Etichete: arhiva,
Marcel Badescu,
turism
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook