Conform New Yok Times, recomandarea a venit odată cu solicitarea FAA (Federal Aviation Administration) ca toate aeronavele de acest tip să fie urgent controlate. Directiva organizației americane a fost cauzată de recentul incident în care un avion Boeing 737-300 al American Airlines a revenit la sol după ce pasagerii au auzit zgomote puternice în partea din spate a cabinei. Verificată la sol, aeronava prezenta semne de „oboseală a metalului”, fapt ce ar fi putut duce la fisurarea învelișului exterior.
În directiva emisă pe 4 aprilie, FAA menționează că problemele ar putea apărea la circa 175 de aeronave Boeing din seriile 737 – 300, 400 și 500 care au operat peste 30.000 de cicluri de zbor, dar specialiștii consideră că ar trebui verificate toate avioanele 737 cu o vechime mai mare și care au operat un număr important de aterizări și decolări.
„Trebuie să ne dăm seama dacă este ceva în neregulă cu felul în care am inspectat aceste avioane în ultimii 20 de ani sau a fost ceva în neregulă cu inspecțiile făcute doar la acest avion”, a declarat William R. Voss, președinte al Flight Safety Foundation, o organizație independentă nonprofit.
Operatorul român de transport aerian, Tarom, are în dotare patru aeronave de tip Boeing 737-300, dar și trei 737-800 și alte patru 737-700. În cursul zilei de ieri, 4 aprilie, cursa București – Madrid, a revenit la sol după doar 35 de minute de la decolare. Conform unui comunicat al companiei, echipajul cursei a raportat apariţia unui zgomot în timpul procedurilor de decolare, iar comandantul aeronavei, pentru a asigura deplina siguranţă a pasagerilor, a decis preventiv întoarcerea pe aeroportul internaţional Henri Coandă Bucureşti, conform procedurilor standard de siguranţă zbor. Aeronava care se îndrepta către Madrid era tot un Boeing 737-300, iar aceasta va intra într-o procedură de control amănunţit înainte de a fi reprogramată la zbor.
UPDATE: Potrivit oficialilor Tarom, cele patru aeronave Boeing 737-300 aflate în flota companiei, nu au ajuns la plafonul de 30.000 de cicluri de zbor și de aceea nu necesită un control de urgență.
UPDATE: Patru aeronave Tarom ar trebui verificate
7 aprilie 2011, 14:27
Ultima modificare în 7 aprilie 2011, 17:27
Compania americană Boeing a recomandat tuturor operatorilor aerieni care dețin în flotă avioane Boeing 737 Classic să verifice integritatea structurii.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Borbely: Până în anul 2015 România va avea sistem integrat de deşeuri
- Peste o lună Guvernul va decide cu cât şi de când va reduce CAS-ul
- Creşterea cu 10% din PIB a creditului ipotecar majorează cu 16% preţurile la locuinţe
- De ce e bine că avem mai multe bănci decât alții
- Vârtejul în care a intrat piaţa termopanelor a mai înghiţit un jucător: Suki Group intră în insolvenţă
- România, avertisment de la Bruxelles pentru calitatea aerului
- Un alt subcontractor cere insolvenţa firmei de construcţii a lui Dan Adamescu
- România pierde anual un miliard de euro pentru că nu cultivă soia modificată genetic
- Volksbank a pierdut 36 de milioane de euro în 2010
- Cine va construi autostrăzile de pe Coridorul IV?