UPDATE: Patru aeronave Tarom ar trebui verificate

Compania americană Boeing a recomandat tuturor operatorilor aerieni care dețin în flotă avioane Boeing 737 Classic să verifice integritatea structurii.

Conform New Yok Times, recomandarea a venit odată cu solicitarea FAA (Federal Aviation Administration) ca toate aeronavele de acest tip să fie urgent controlate. Directiva organizației americane a fost cauzată de recentul incident în care un avion Boeing 737-300 al American Airlines a revenit la sol după ce pasagerii au auzit zgomote puternice în partea din spate a cabinei. Verificată la sol, aeronava prezenta semne de „oboseală a metalului”, fapt ce ar fi putut duce la fisurarea învelișului exterior.
În directiva emisă pe 4 aprilie, FAA menționează că problemele ar putea apărea la circa 175 de aeronave Boeing din seriile 737 – 300, 400 și 500 care au operat peste 30.000 de cicluri de zbor, dar specialiștii consideră că ar trebui verificate toate avioanele 737 cu o vechime mai mare și care au operat un număr important de aterizări și decolări.
„Trebuie să ne dăm seama dacă este ceva în neregulă cu felul în care am inspectat aceste avioane în ultimii 20 de ani sau a fost ceva în neregulă cu inspecțiile făcute doar la acest avion”, a declarat William R. Voss, președinte al Flight Safety Foundation, o organizație independentă nonprofit.
Operatorul român de transport aerian, Tarom, are în dotare patru aeronave de tip Boeing 737-300, dar și trei 737-800 și alte patru 737-700. În cursul zilei de ieri, 4 aprilie, cursa București – Madrid, a revenit la sol după doar 35 de minute de la decolare. Conform unui comunicat al companiei, echipajul cursei a raportat apariţia unui zgomot în timpul procedurilor de decolare, iar comandantul aeronavei, pentru a asigura deplina siguranţă a pasagerilor, a decis preventiv întoarcerea pe aeroportul internaţional Henri Coandă Bucureşti, conform procedurilor standard de siguranţă zbor. Aeronava care se îndrepta către Madrid era tot un Boeing 737-300, iar aceasta va intra într-o procedură de control amănunţit înainte de a fi reprogramată la zbor.
UPDATE: Potrivit oficialilor Tarom, cele patru aeronave Boeing 737-300 aflate în flota companiei, nu au ajuns la plafonul de 30.000 de cicluri de zbor și de aceea nu necesită un control de urgență.