”Personajele lui Tarantino sunt încântător de imperfecte. Vorbesc pe limba oamenilor obișnuiți”, spune Robert j. Thompson, profesor la Universitatea Syracuse.
În timp ce filmele celebrului regizor sunt contestate pentru violență, limbaj și subiect, se pot extrage totuși câteva lecții importante de afaceri, precum ceea ce trebuie să cauți atunci când angajezi pe cineva, cum trebuie  să lucrezi cu ceilalți sau ceea ce să ceri programelor de training.
Iată cele 4 lecții de afaceri ale filmelor lui Tarantino, potrivit revistei Entrepreneur
1. Găsește antrenamentul potrivit pentru a ajunge la cel mai bun rezultat. În Kill Bill 1 și 2, personajul interpretat de Uma Thurman, Mireasa (The Bride), caută să se răzbune împotriva grupului care i-a distrus viața și au lăsat-o fără răsuflare în ziua nunții. Singurul său scop – acela de a se răzbuna împotriva lui Bill și a oamenilor săi – îi dă putere și devine o maestră a artelor marțiale, devenind astfel o forță de luat în calcul. În timp ce răzbunarea nu este cea mai bună motivație în afaceri, personajul Umei Thurman demonstrează ce se poate întâmpla când programe eficiente de training sunt implementate. Potrivit lui Todd Dewett, profesor de management la Wright State University, foarte mulți bani alocați training-urilor sunt cheltuiți ineficient pentru că oamenii de afaceri nu aleg persoana potrivită care să le antreneze angajații. Companiile au nevoie de un profesor bun, au nevoie să se asigure că angajații lor au motivația de a învăța lucruri noi, iar apoi să le ofere posibilitatea de a-și aplica noile abilități.
2. Formează o echipă bună. Tarantino își alege o echipă formată din actori care lucrează bine împreună, spune Dewett. Alți producători consideră că să angajezi o vedetă importantă a cinematografiei este suficient să aduci un film în frunte box office-ului și rămân dezamăgiți când nu se întâmplă așa. La fel, multe companii consideră drept succes angajarea unui CEO de renume. O greșeală fundamentală pe care companiile o fac este aceea că privesc CV-ul aplicantului și iau în calcul impresia făcută la interviul cu un executiv al firmei, în loc să se uite la cum s-ar integra respectivul în actuala echipă. De multe ori, companiile angajează pe cineva care lasă o impresie bună la interviu ca, ulterior, să descopere că nu se potrivește echipei deja formate.
3. Alege calitate, în loc de cantitate. Tarantino a decis să facă un film la câțiva ani, permițându-i să se implice foarte mult, notează profesorul Dewett. Adună o echipă de vis, are un scenariu bine scris și acordă timp fiecărui detaliu. Mulți afaceriști se află într-o cursă cu competitorii lor astfel încât ajung să schimbe prea mult acolo când e nevoie doar de o altă orientare. ”O companie are o capacitate finită de a se schimba. O bună schimbare făcută de competiție poate să nu fie la fel de bună pentru compania ta”, explică Dewett.
4. Ia-ți alături oameni talentați. Tarantino a ales proiecte foarte bune, cele mai multe aparținându-i, fie că le-a scris, le-a produs sau a jucat în ele. Este cunoscut ca un excentric, dar mereu cu o distribuție bună, înconjurat de o echipă de actori extrem de talentați sau de case de producție cu bun renume, cu care a lucrat de-a lungul întregii cariere. Producători precum Tarantino apreciază sinceritatea, feedback-ul și nu se sperie de discuții dificile. Pe de altă parte, pentru a avea succes, liderii trebuie să se înconjoare de angajați pe care se pot baza și cărora nu le este frică de discuții în contradictoriu.