Banca Mondială a precizat că va aloca patru miliarde de dolari pentru un nou produs de management al riscurilor care va îmbunătăţi accesul fermierilor şi consumatorilor la instrumente de hedging.
"Cu acest nou instrument putem ajuta producătorii de produse alimentare şi consumatorii să se protejeze împotriva fluctuaţiilor de preţ, să-şi consolideze poziţia de credit şi să creştem accesul acestora la finanţare", a declarat preşedintele Băncii Mondiale, Robert Zoellick.
"Volatilitatea extraordinară a preţurilor la produsele alimentare este cea mai gravă ameninţare cu care se confrunta ţările cele mai vulnerabile din lumea în curs de dezvoltare", a adăugat Zoellick.
Noul instrument financiar, care va ajuta cumpărătorii să se protejeze împotriva creşterii preţurilor la făină, zahăr, cacao, lapte, carne de vită, cereale, soia boabe şi orez, va fi lansat iniţial de International Finance Corporation (IFC), divizia privată a Băncii Mondiale, şi banca americană JP Morgan Chase.
Potrivit estimărilor Băncii Mondiale, din luna iunie 2010 şi până în prezent, creşterea şi volatilitatea preţurilor la alimente au sporit cu 44 de milioane numărul persoanelor care trăiesc sub pragul sărăciei (mai puţin de 1,25 dolari pe zi) la nivel mondial.
Sursa: Agerpres