Radu Filip, directorul de Achiziții al companiei, notează diferențele observate în alegerile clienților și preferințele pentru anumite categorii de produse, acestea fiind prioritare în ofertele de Black Friday.
„Sunt evoluții diferite pe categorii diferite de produse și segmente de consumatori. Am observat un interes mai mare pentru produsele cu eficiență bună de consum, mai ales în zona electrocasnicelor mari. Amenințarea gazului a influențat piața pe produsele caracteristice. Clienții sunt mult mai atenți pentru ceea ce cumpără, eficiența produsului, consumul său.
Recomandăm clienților având în vedere contextul macroeconomic să se îndrepte spre produse cu clasă energetică bună care sunt prezente în toate ofertele pe care le facem”, transmite directorul.
Timpul de livrare va fi mai scurt
„Ne concentrăm pe a nu a avea un timp de livrare mai mare decât de obicei. Acum livrăm majoritatea produselor în 24 de ore și sperăm să menținem cât mai mult ritmul acesta. Nu ne-am propus să avem o perioadă mai lungă de livrare. Avem un sistem logistic foarte bun, acoperim toată țara cu magazine, 125 la număr și recomandăm clienților ridicarea produsului imediat din magazin. Pentru livrările online, ne propunem să livrăm între 24 de ore și 48 de ore”, explică Radu Filip.
Reprezentanții Altex estimează că va fi un Black Friday mai bun decât anul trecut. „Din punct de vedere logistic, ultimii trei ani au venit cu multe provocări: lipsa unor materii prime la producători, problemele cu energia sau disponibilitatea gazului în anumite fabrici. Planificand din timp campaniile și estimând piața am reușit să trecem peste ele.
Am investit mult în partea de logistică, în stocuri suficiente. Nevoia vine din a negocia cu partenerii, fabricile și furnizorii prețuri mai bune pentru clienți. Concentrarea eforturilor se face cu șase luni înainte (de Black Friday n.r.), când treci de toate procesele logistice”, spunea Radu Filip.
Lunile noiembrie și decembrie sunt cele mai aglomerate din an pentru retaileri, având în vedere campaniile de Black Friday și perioada sărbătorilor. În acest interval de timp, vânzările se majorează cu peste 50% față de o lună obișnuită.
„Contextul actual este unul dificil pentru partea de creditare, dobânda a crescut, inflația în creștere, costul banilor este mai mare. Am pregătit oferte de finanțare pentru clienții noștri, posesorii de carduri vor beneficia de 36 de luni plăți fără dobândă. Creditul bani gheață: clienții pot obține un contract de credit pentru nevoi personale direct cash în magazine. Pot obține până la 10.000 de lei cash”, spune Bogdan Matei, director Servicii de finanțare.
„Am pregătit oferte pentru clienții care aleg să cumpere rate fixe în magazin. Indiferent de ce se întâmplă pe piață, clientul va avea acea rată până la ultima rată. Vrem să ușurăm percepția clientului asupra achiziționării produsului în rate, ne vom concentra pe comunicarea ratei zilnice”, a adăugat acesta.
Cum sunt calculate reducerile?
Radu Filip, directorul de Achiziții, a explicat modalitatea prin care sunt aplciate reducerile: „Regula spune că la un produs se calculează cel mai mic preț din ultimele 30 de zile, înainte de începutul campaniei. Pentru lunile anterioare, prețurile pot varia din nou, fie mai mari, fie mai mici. suntem atenți la prețurile competiției și vrem să oferim cele mai bune prețuri din piață”.
În fiecare săptămână cu promoții, Altex va introduce oferte cu băncile partenere custom pentru fiecare categorii de produse.
Bogdan Matei, directorul Servicii de finanțare, a spus că în contextul actual, al campaniei de Black Friday, se așteaptă la o triplare a vânzărilor în rate. „Tot în această perioadă, pe segmentul de servicii (avem și asigurări disponibile în magazin), am pregătit o campanie cu o reducere de 30% la toate asigurările facultative de locuință. În concluzie, avem oferte în rate fără dobândă pentru posesorii de carduri, creditul Bani Greață și creditarea clasică”.
El a transmis că în primele nouă luni ale anului 2022 Altex s-a bucurat de o creștere a vânzării de servicii de asigurări și credite de 36% față de anul 2021, iar în perioada Black Friday, lunile noiembrie și decembrie, estimează că vânzările de asigurări și credite se vor dubla.
Patru valuri de Black Friday 2022:
- Val 1: oferte valabile între 27 octombrie – 02 noiembrie
- Val 2: oferte valabile între 03 noiembrie – 09 noiembrie
- Val 3: oferte valabile între 10 noiembrie – 16 noiembrie
- Val 4: oferte valabile între 17 noiembrie – 23 noiembrie