”Mai mult, cei care intenționează să vândă își supra-evaluează proprietățile, ca și cum ar fi construite după cele mai exigente standarde în domeniu, iar afacerea în sine ar fi mai mult decât înfloritoare. Nu trebuie pierdut din vedere că o clădire cu funcțiuni de hotel este evaluată din perspectiva a cât de corecte și eficiente sunt funcțiunile specifice, ce venituri poate genera clădirea, cu ce costuri și dacă afacerea este în funcțiune, ce cotă de piață are și ce stabilitate. Este singurul mod în care o clădire destinată să fie hotel poate căpăta o valoare”, punctează Mărășoiu.
Așadar, pentru a proteja investitorul local din domeniu hotelier împotriva propriilor decizii ”nedocumentate și hazardate”,  dar care ulterior vor afecta o întreagă piață, este oportun ca noua Autoritate Națională pentru Turism să colaboreze cu specialiștii din domeniul operării hoteliere, cu arhitecți specializați în proiecte hoteliere, cu autoritățile și factorii de decizie locali și cu asociațiile profesionale de profil pentru a reglementa autorizarea de construcție numai a acelor proiecte care se încadrează în specificul arhitectural local, acoperă funcțiuni necesare în zonă și pot atrage forța de muncă necesară.
”În urmă cu opt-zece ani atrăgeam atenția asupra rigurozității și specializării cu care trebuie abordată o investiție hotelieră, fiind necesare, ca și cheie de boltă a viitoarei afaceri, un studiu de oportunitate, o analiză de piață de moment și, în perspectivă, un studiu de fezabilitate aprofundat, un plan de afacere detaliat, o proiecție financiară realistă și o proiectare funcțională care să țină cont de nevoile și rigorile operaționale”, mai spune Paul Mărășoiu.
Acesta adaugă că, de mai mulți ani, investitorii care nu au ținut cont de aceste ”minime impuneri” ale unei investiții, încearcă să vândă, fără succes însă, o afacere ”croită strâmb” încă de la inceput. De altfel, în opinia lui, s-a încheiat demult perioada în care investiția hotelieră trebuia neapărat să aibă un număr maxim de stele, să fie neapărat o referință de lux.
În context, este ”un mare handicap și un real pericol pentru o piață turistică și pentru imaginea acesteia”, libertatea de a  construi oriunde, orice și oricat, indiferent de amplasarea, profilul și capacitatea noii proprietăți. Potrivit lui Mărășoiu, segmentul hotelurilor  numite “budget” și “economy”, larg răspândite peste tot în lume, este foarte puțin prezent în România, în ciuda cererii suficient de vizibile pentru spații de cazare corecte, dar cu servicii limitate și prețuri modice.
”Nu este nimic degradant ca un investitor să-și asume inițiativa construcției unui astfel de hotel și nu neapărat a unuia de cinci stele. Rețetele pentru astfel de hoteluri sunt deja prezente și pe piața hotelieră din România prin intermediul lanțurilor hoteliere internaționale. Într-o relație cu un operator hotelier internațional pot fi abordate diferite tipuri de parteneriate, incluzând accesul la  proiecte la cheie pe un concept predefinit”, mai spune acesta. Peacock Hotels este prima firmă cu profil de consultanță și management hotelier înființată în Romania, acum zece  ani.