”Mai mult, cei care intenționează să vândă își supra-evaluează proprietățile, ca și cum ar fi construite după cele mai exigente standarde în domeniu, iar afacerea în sine ar fi mai mult decât înfloritoare. Nu trebuie pierdut din vedere că o clădire cu funcțiuni de hotel este evaluată din perspectiva a cât de corecte și eficiente sunt funcțiunile specifice, ce venituri poate genera clădirea, cu ce costuri și dacă afacerea este în funcțiune, ce cotă de piață are și ce stabilitate. Este singurul mod în care o clădire destinată să fie hotel poate căpăta o valoare”, punctează Mărășoiu.
Așadar, pentru a proteja investitorul local din domeniu hotelier împotriva propriilor decizii ”nedocumentate și hazardate”, dar care ulterior vor afecta o întreagă piață, este oportun ca noua Autoritate Națională pentru Turism să colaboreze cu specialiștii din domeniul operării hoteliere, cu arhitecți specializați în proiecte hoteliere, cu autoritățile și factorii de decizie locali și cu asociațiile profesionale de profil pentru a reglementa autorizarea de construcție numai a acelor proiecte care se încadrează în specificul arhitectural local, acoperă funcțiuni necesare în zonă și pot atrage forța de muncă necesară.
”În urmă cu opt-zece ani atrăgeam atenția asupra rigurozității și specializării cu care trebuie abordată o investiție hotelieră, fiind necesare, ca și cheie de boltă a viitoarei afaceri, un studiu de oportunitate, o analiză de piață de moment și, în perspectivă, un studiu de fezabilitate aprofundat, un plan de afacere detaliat, o proiecție financiară realistă și o proiectare funcțională care să țină cont de nevoile și rigorile operaționale”, mai spune Paul Mărășoiu.
Acesta adaugă că, de mai mulți ani, investitorii care nu au ținut cont de aceste ”minime impuneri” ale unei investiții, încearcă să vândă, fără succes însă, o afacere ”croită strâmb” încă de la inceput. De altfel, în opinia lui, s-a încheiat demult perioada în care investiția hotelieră trebuia neapărat să aibă un număr maxim de stele, să fie neapărat o referință de lux.
În context, este ”un mare handicap și un real pericol pentru o piață turistică și pentru imaginea acesteia”, libertatea de a construi oriunde, orice și oricat, indiferent de amplasarea, profilul și capacitatea noii proprietăți. Potrivit lui Mărășoiu, segmentul hotelurilor numite “budget” și “economy”, larg răspândite peste tot în lume, este foarte puțin prezent în România, în ciuda cererii suficient de vizibile pentru spații de cazare corecte, dar cu servicii limitate și prețuri modice.
”Nu este nimic degradant ca un investitor să-și asume inițiativa construcției unui astfel de hotel și nu neapărat a unuia de cinci stele. Rețetele pentru astfel de hoteluri sunt deja prezente și pe piața hotelieră din România prin intermediul lanțurilor hoteliere internaționale. Într-o relație cu un operator hotelier internațional pot fi abordate diferite tipuri de parteneriate, incluzând accesul la proiecte la cheie pe un concept predefinit”, mai spune acesta. Peacock Hotels este prima firmă cu profil de consultanță și management hotelier înființată în Romania, acum zece ani.
Paul Mărășoiu, despre piața hotelieră din România
20 ianuarie 2013, 12:51
Ultima modificare în 20 ianuarie 2013, 14:51
O mulțime de unități de primire turistică pentru cazare pe care ”nu vrea nimeni să le cumpere” sunt scoase acum pe piață, spune Paul Mărășoiu, președinte Peacock Hotels și consultant pe segmentul investițiilor și managementului în industria ospitalității. Potrivit acestuia, oaspeți ”mulți și generoși” care să închirieze camere nu prea mai sunt, iar dacă, totuși, există persoane interesate, acestea optează pentru unitățile care arată mai bine, care respectă standardele și au un management orientat către nevoile clienților, la tarife care, oricum, au scăzut simtițor în ultimii ani.
Etichete: hotel
Publicat in categoriile: Știri din Business
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri din Business
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Bosânceanu: Ne confruntăm cu o reorientare a cazinourilor către Cuba
- CONTRABANDĂ Cum intră țigările „negre” în România
- Lovitura pe care o pregăteşte Starbucks pentru concurenţă. Ce produs i-a crescut vânzările
- JTI are un nou director general
- S-a lansat prima tabletă românească special concepută pentru copii
- McDonald’s testează un spray invizibil cu ADN ce „prinde” hoţii
- ATENŢIE, DATORNICI! S-ar putea amâna, timp de doi ani, executarea silită a datornicilor la creditele ipotecare
- Transgaz analizează majorarea participaţiei în cadrul companiei care dezvoltă proiectul Nabucco
- Trezoreria americană respinge ideea monedei de platină de un trilion de dolari
- S-a sinucis cofondatorul uneia dintre cele mai mari reţele de socializare din lume