Lansarea sistemului de plăţi online PayPal în România, pe platforma ePayment va creşte vânzările externe ale magazinelor online cu 30%.

Pentru cei 153 de milioane de utilizatori pe care îi are, serviciul de plăţi şi transfer de bani online PayPal poate fi echivalent cu cea mai simplă şi sigură metodă de a plăti sau a fi plătit online. Pentru utilizatorii de internet din România, sistemul poate fi o cale de acces către site-urile de cumpărături „de afară“ – dacă expresia mai are valoare în lumea virtuală – ştiut fiind faptul că nu puţine magazine online sunt reticente atunci când vine vorba de a procesa carduri de credit emise în Europa de Est.

Dar pentru magazinele online româneşti, un asemenea sistem înseamnă accesul la clienţi din afara graniţelor ţării, adică intrarea în circuitul comerţului online internaţional, spun oficialii companiei Gecad ePayment, care a introdus, săptămâna aceasta, sistemul PayPal şi în România. „Există utilizatori (care locuiesc în România sau în afara ţării) care au conturi PayPal şi ar prefera să achite astfel contravaloarea produselor sau serviciilor achiziţionate în magazinele online româneşti“, spune Carmen Sebe, directorul general al companiei. „În acelaşi timp, PayPal este însă şi o oportunitate pentru magazinele online care vând sau îşi doresc să vândă în afara ţării“.

Potrivit estimărilor Gecad, în ultimele şase luni, volumul tranzacţiilor efectuate din afara ţării în sistemul ePayment se ridică la aproximativ 12,6 milioane euro. „Implementarea PayPal ca mijloc de plată ar putea creşte valoarea tranzacţiilor din străinătate în magazinele online româneşti, care folosesc ePayment, cu 30%, până la suma de 16,3 milioane euro“, motivează Carmen Sebe decizia companiei de a introduce serviciul pe platforma sa.

Pentru magazinele online, implementarea PayPal nu presupune investiţii sau costuri. Odată acceptată ca opţiune de plată online, comercianţii o pot activa în interfaţa de administrare, iar noua opţiune va apărea alături de celelalte metode de plată, în formularul de comandă pe care îl completează cumpărătorul.

Fondată în 1998, compania americană PayPal a fost achiziţionată de eBay în 2002. În prezent, serviciile acesteia sunt folosite pe 190 de pieţe în 17 monede naţionale. Pentru clienţii magazinelor online, utilizarea serviciului, considerat una dintre cele mai sigure metode de transfer online, presupune activarea unui cont virtual, care este alimentat de către utilizator şi din care, apoi, acesta poate efectua plăţi. Deschiderea, efectuarea de plăţi, alimentarea contului şi primirea banilor din alte conturi PayPal sunt gratuite pentru persoanele fizice, singurele taxe percepute fiind pentru primirea banilor de la utilizatorii de cărţi de credit (2% plus taxe cross border), Skype (3,4% plus 0,35 euro pe tranzacţie), retragere de bani (2 euro) sau pentru schimburi valutare (2,5%). „Comercianţii ePayment care furnizează servicii vor fi, probabil, cei mai interesaţi de PayPal pentru că, de obicei, persoanele care cumpară online în România din afara ţării cumpară mai puţin produse şi mai mult servicii“, apreciază directorul Gecad ePayment. „În ceea ce priveşte celelalte magazine online, interesul lor faţă de acest serviciu va creşte pe măsură ce va creşte cererea pentru această modalitate de plată. Cu cât vor fi mai mulţi români care vor deţine conturi PayPal şi vor solicita plata din aceste conturi, cu atât magazinele vor manifesta un interes crescut pentru această opţiune“, conchide Carmen Sebe.

80-9035-25_carmensebe_rompres.jpg«Implementarea PayPal ar putea creşte valoarea tranzacţiilor din străinătate în magazinele online româneşti cu 30%»
Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment