35% dintre europenii care cumpără online aleg oferta comercianților din alte țări, iar comerțul transfrontalier este una dintre cele mai puternice tendințe în ecommerce, așa cum sugerează datele Eurostat. În același timp, un număr tot mai mare de comercianți online generează deja venituri din vânzările către țările Uniunii Europene.
Ca răspuns la interesul în creștere al jucătorilor din ecommerce pentru expansiunea internațională, PayU își extinde portofoliul de metode de plată oferite în Europa.
Cardurile, de credit sau de debit, reprezintă standardul internațional pentru plata în magazinele online. Cu toate acestea, în multe țări, anumite metode alternative de plată locale se bucură de o popularitate mult mai mare în rândul cumpărătorilor online, cum ar fi cardurile cu plata în rate în România, transferurile bancare rapide din Polonia, așa-numitul pay-by-link sau sistemul iDeal din Olanda, care funcționează într-un mod foarte asemănător.
Lista acestor exemple este una foarte lungă. Prin urmare, atunci când se ia în considerare extinderea comerciantului pe piețe internaționale noi, este necesar să se acorde atenție pentru a adapta metodele de plată la preferințele clienților locali.
Introducerea metodei de plată preferate de consumator într-o monedă locală permite, de asemenea, prezentarea în mod clar a tuturor taxelor suplimentare, inclusiv costurile de expediere, acest lucru traducându-se într-un cost final exact pe care cumpărătorul îl plătește pentru produsele dorite.
Apetitul pentru economia digitală din țările din regiune – o oportunitate de creștere pentru comercianții locali
Țările vecine, pe lângă similitudinile logistice și legislative, prezintă un apetit din ce în ce mai ridicat pentru tehnologie, comerț online și plăți online, iar creșterile anuale sunt constante.
Comercianții online din portofoliul PayU care au făcut deja acest pas au înregistrat vânzări care au contribuit cu 50% la cifra lor de afaceri și au reușit să devină printre cei mai puternici jucători regionali.
„Investim de ani buni în conceptul de comerț transfrontalier și produsele noastre vin în întâmpinarea nevoilor specifice ale fiecărei piețe. Ne bucură faptul că un număr din ce în ce mai mare de comercianți intră curajos pe piețele externe, ducându-și oferta dincolo de granițele naționale. PayU are soluții adecvate pentru metodele de plată locale, ceea ce ne permite să sprijinim comercianții în dezvoltarea transfrontalieră în toată Europa, dar și în America de Sud, Asia sau Africa”, a declarant Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.
Ca răspuns la tendința în creștere a vânzărilor transfrontaliere în comerțul electronic, PayU și-a extins gama deja bogată de metode de plată pe care le-a oferit până acum în Europa Centrală și de Est (România, Polonia, Republica Cehă, Slovacia), și a adăugat soluții locale populare și pentru țări din Europa de Vest, precum Sofort (Klarna), Giropay, iDeal, Paysafecard, Bancontact sau MyBank.
„Comercianții online care nu respectă principiul localizării atunci când își implementează strategia de extindere internațională ar putea pierde în unele cazuri accesul la peste 80% din piață dacă limitează metodele de plată oferite doar la cardurile de plată. De aceea, cheia succesului în comerțul electronic transfrontalier este de a oferi metode de plată locale. Prin extinderea portofoliului de soluții de plată, accesarea de piețe din țări precum Italia, Franța, Germania, Austria, Belgia, Grecia sau Finlanda este mai facilă ca niciodată”, a încheiat Elena Gheorghe.