”Black Friday crește în fiecare an. Nu este doar cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, ci și momentul care definește cum va merge business-ul magazinelor online în anul ce urmează. Statisticile noastre arată că vârful vânzărilor de Black Friday este direct proporțional cu direcția de creștere a vânzărilor comercianților pentru anul următor,” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.

30% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi achitate online, estimează PayU. Dintre metodele de plată preferate, plata cu cardurile de rate câștigă din ce în ce mai mult teren. ,,Dacă anul trecut plățile prin carduri cu rate au reprezentat o treime din totalul plăților online efectuate în sistemul PayU România, ne așteptăm ca anul acesta acest procent să crească cu peste 40%, ajungând la aproximativ 50 milioane de lei” adaugă Marius Costin.

Aproximativ 60% din totalul produselor achiziționate de Black Friday sunt din categoria IT&C. Un interes din ce în ce mai crescut se remarcă pentru produsele din categoria eTail, precum home&deco, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri. 

Alte țări cumpără din România

Black Friday este un eveniment de interes și pentru alte țări. Anul trecut, în platforma PayU au fost înregistrate tranzacții din 87 de țări. ,,Și anul acesta ne așteptăm ca magazinele online să vândă în afara granițelor țării și să înregistrăm tranzacții din țări precum Lituania, Finlanda, Slovenia sau Rusia. În aceste cazuri este obligatoriu să oferi cumpărătorilor un portofoliu variat de metode de plată, care să le permită să plătească cu ce au în buzunar. Este un bun moment pentru magazinele online să experimenteze comerțul transfrontalier și să vadă că este la fel de ușor să faci comerț online de la est la vest, pe cât este de la vest la est,” adaugă Marius Costin.

Pregătiri de Black Friday

O echipă de peste 70 de persoane, atât de la birourile PayU din România, cât și din Polonia, se va asigura că totul funcționează perfect pe data de 17 noiembrie. Aceasta va garanta suportul IT, monitorizarea platformei de plată, asigurarea serviciilor antifraudă, buna desfășurare a tuturor operațiunilor și asigurarea permanentă a relației cu partenerii. 

 

”Magazinele online trebuie să aibă un plan bine pus la punct din punct de vedere tehnic, care să le asigure în primul rând susținerea unui volum mare de clienți într-o singură zi. Anul trecut, în platforma PayU a fost înregistrat un maximum de 500 de tranzacții de minut, peste dublul valorii înregistrate în 2015. Investițiile constante în platforma noastră ne permit să procesăm peste 3.000 de tranzacții pe minut,” susține Alin Breabăn, Software Development Manager Technology Center PayU Group.

Retailerii din portofoliul PayU care vor participa la ediția Black Friday de anul acesta sunt: eMAG, FashionDays, PC Garage, Altex, Elefant, Flanco, Jysk, Kika, Vivre, F64, Carrefour, iStyle.