Potrivit unui sondaj realizat în luna februarie de Synovate, aproape jumătate dintre români au renunţat să mai cumpere produse de firmă sau sunt dispuşi să cheltuie mai puţin pentru asta. Şi activităţile de divertisment, cum ar fi mesele cu prietenii în oraş, excursii de weekend sau vacanţele vor fi sacrificate.
Chiar dacă renunţă la anumite activităţi sau categorii de bunuri sau reduc bugetul pentru acestea, românul nu poate renunţa la hrană. Aproape jumătate din eşantion nu a redus şi nici nu va reduce bugetul destinat cumpărării de alimente, însă 1 din 5 participanţi la studiu afirmă ca au micşorat bugetul destinat cumpărării de alimente, iar aproape 1 din 4 respondenţi intenţionează să facă acest lucru.
În ceea ce priveşte confortul personal, românii încep să se mulţumească cu mai puţin şi sunt dispuşi să nu mai cheltuie foarte mult pe satisfacere anumitor nevoi/dorinţe. În acest sens ei au redus sau vor reduce bugetul pe achiziţionare de electronice, electrocasnice, amenajarea locuinţei sau cumpărare de combustibil .
Situaţia economică dificilă îşi pune amprenta pe obiceiurile românilor, cei mai mulţi dintre ei fie renunţând la anumite activităţi cum sunt mesele în oraş cu partenerul, familia sau prietenii, excursii şi vacanţe sau activităţi de timp liber, fie reducând sau intenţionând să reducă bugetul destinat acestor tipuri de activităţi.