Pe frontul presei, nimic nou

Cu mai bine de cinci ani în urmă preluam coordonarea Editurii Evenimentul și Capital.

Preluam conducerea a două dintre cele mai renumite publicații din țară, publicații care au scris istoria jurnalismului postdecembrist. Totul s-a făcut simplu, fără mari negocieri, fără planuri și promisiuni mărețe, fără contract de management cu bonusuri și clauze avantajoase. O simplă strângere de mână și un angajament: să fac tot ce pot să protejez aceste branduri, să le fac să reziste în tranșee, să depășim perioada de criză în care se găsea presa scrisă. Nu eram poet. Vedeam în jurul meu cum trusturi de media mari cedau, cădeau unul după altul retrăgându- se din piață sau renunțând la proiecte de tradiție. Era o misiune grea și eram conștient că vor fi multe decizii imposibile, pierderi de oameni la care voi ajunge să țin, ore nesfârșite de frământări, regrete pentru decizii greșite, amânate sau neluate. După cinci ani rezistăm. Din păcate, războiul continuă… Capital continuă să sprijine formarea unei economii de piață, să militeze pentru formarea capitalului românesc, a unor afaceri curate și pentru creșterea reală a clasei de mijloc. Toată această luptă este (și a fost) dusă de o echipă excepțională de jurnaliști de business, oameni care au reușit să treacă peste nemulțumirile legate de scăderea veniturilor și să continue să facă presă economică de înalt nivel. Sunt mai puțini, dar au reușit să mă sprijine în deciziile de a păstra produsele de succes ale brandului Capital și să deschidem noi linii de comunicare cu mediul de afaceri. La aniversarea a 25 de ani de Capital, vreau să le mulțumesc. Le mulțumesc că m-au acceptat în familia Capital, o familie care mă face să fiu mândru! Vreau să mulțumesc și celor care ne-au sprijinit în acestă perioadă grea, iar aici aș începe cu oamenii de afaceri. Apoi aș continua cu echipa noastră de ambasadori (echipa de marketing). Atunci când credeam că vom ceda, că nu vom mai putea, că vom fi nevoiți să ridicăm steagul alb, ei veneau cu vești bune. Partenerii noștri din mediul de business – companii de mare anvergură sau antreprenori de top -, cu care purtau discuții, acceptau să sprijine proiectele noastre. Astfel, cu suportul lor, am reușit să comunicăm publicului poveștile de success ale antreprenoriatului românesc, să atacăm derapajele instituționale sau abaterile față de codul etic în afaceri ale unor așa-ziși oameni de afaceri. Cu sprijinul mediului de afaceri, echipa Capital va continua să lupte pentru consolidarea unei economii funcționale.

VIRGIL MUNTEANU,
director executiv