"Piaţa auto din Brazilia se stabilizează după declinul semnificativ al vânzărilor, pe fondul recesiunii cu care se confruntă ţara", a adăugat Ghosn. 

Acesta susţine că Brazilia are potenţial pentru a înregistra vânzări anuale de 3,4 – 4 milioane de vehicule. De asemenea, Renault se aşteaptă ca alte pieţe emergente, cum ar fi India şi Africa, să înregistreze creşteri solide în următorii ani. 

Fabrica din Curitiba produce în prezent modelele Duster, Sandero, Logan, Duster Oroch şi Sandero Stepway. 

Modelele Captur şi Kwid vor ajunge în show-room-uri anul viitor şi vor ajuta Renault să-şi majoreze cota de piaţă în Brazilia, de la 6,7% la 8% în viitorul apropiat şi la 10% în următorii ani. 

Profitul Renault a crescut cu 41% în primul semestru din acest an, datorită redresării pieţei auto şi restilizării unor modele. Al doilea producător auto din Franţa a înregistrat în primele şase luni din acest an un profit operaţional de 1,54 miliarde de euro, iar marja de profit a urcat de la 4,9% la 6,1% – cel mai ridicat nivel raportat de Renault, conform actualelor standarde de contabilitate. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

Agerpres