Transfăgărășanul va fi modernizat ca să fie accesibil șoferilor și în timpul iernii
Transfăgărășanul va fi modernizat, spre bucuria șoferilor! Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat astăzi, 20 septembrie 2024, că DN7C va fi modernizat ca să fie accesibil șoferilor și în timpul iernii.
Marele anunț a fost făcut fix astăzi întrucât azi se sărbătoresc 50 de ani de la inaugurarea oficială a drumului național Transfăgărășan, care a avut loc la data de 20 septembrie 1974.
În prezent, se are în vedere modernizarea Transfăgărășanului, ceea ce va permite prelungirea perioadei de circulație anuală pe acest drum. Proiectul de modernizare va deveni un motor important pentru dezvoltarea turismului în zonă.
Lucrările de siguranță rutieră, amenajarea unor parcări și construcția unor zone de tip „viewpoint” (punct de belvedere) vor crește atractivitatea și confortul pe care le oferă Transfăgărășanul.
Transfăgărășanul, apreciat la nivel european
Transfăgărășanul (DN7C) este unul dintre obiectivele strategice ale României, ocupând locul al doilea în clasamentul șoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C). DN7C a devenit celebru la nivel național și nu numai datorită peisajelor uimitoare și priveliștii spectaculoasă din zilele senine, fiind un important punct turistic care atrage anual mii de turiști.
În anul 2009, de exemplu, Jeremy Clarkson, Richard Hammond și James May de la „Top Gear” – BBC au testat pe Transfăgărășan trei automobile de mare viteză, fiind impresionați de complexitatea traseului.
„Acesta este cel mai bun drum din lume! România, îţi mulţumim că ai acest drum. Putem să rămânem aici pentru totdeauna?”, a exclamat jurnalistul britanic Jeremy Clarkson la acel moment.
În ultimii ani, România și-a demonstrat capacitatea de a construi infrastructură modernă, chiar și în condiții dificile. S-a depășit pragul de 1000 de kilometri de drumuri de mare viteză (autostrăzi și drumuri expres). În prezent, alți aproape 800 de kilometri sunt în construcție. Contractele pentru construcția a peste 1000 de kilometri suplimentari au fost lansate în licitație.
Aceasta este cea mai benefică perioadă pentru infrastructura rutieră din România. Numărul investițiilor realizate sau demarate în acest interval este fără precedent.
„Transfăgărășanul este una din dovezile incontestabile ale performanțelor ingineriei românești. Dorim să continuăm aceste performanțe, iar în ultimii ani, am dovedit capacitatea României de a construi infrastructură modernă, chiar și în situații dificile. Am depășit borna de 1000 de km de drumuri de mare viteză în România (autostradă și drum expres), iar în continuare avem în lucru alți aproape 800 de km.
Contractele pentru construcția altor peste 1000 de km sunt lansate în licitație. Este cea mai benefică perioadă pentru infrastructura rutieră românească, iar numărul investițiilor realizate sau lansate în această perioadă este fără precedent. O infrastructură rutieră dezvoltată are un rol determinant în dezvoltarea economiei și poziționarea României în topul statelor europene puternice”, a spus directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.