Maşini de epocă în valoare de peste 100 de milioane de dolari şi-au schimbat stăpânii pe parcursul celei de a 60-a ediţii a Pebble Beach Concours d’Elegance. Nu au lipsit nici noutăţile.
Pentru al 60-lea an consecutiv, câteva sute de milionari excentrici au răspuns prezent la întâlnirea cu zeul automobil în peninsula Monterey din California. Devenit un adevărat loc de promenadă pentru cei cu buzunare largi şi pline, Pebble Beach Concours d‘Elegance a inclus î
Maşini de epocă în valoare de peste 100 de milioane de dolari şi-au schimbat stăpânii pe parcursul celei de a 60-a ediţii a Pebble Beach Concours d’Elegance. Nu au lipsit nici noutăţile.
Pentru al 60-lea an consecutiv, câteva sute de milionari excentrici au răspuns prezent la întâlnirea cu zeul automobil în peninsula Monterey din California. Devenit un adevărat loc de promenadă pentru cei cu buzunare largi şi pline, Pebble Beach Concours d‘Elegance a inclus în 2010 mai mult de 250 de maşini clasice sosite din 14 ţări, dar şi câteva premiere mondiale ale unor vehicule care au ieşit recent de pe liniile de asamblare ale producătorilor de autoturisme de lux.
Ca în fiecare an, mulţi dintre excentricii vizitatori sosiţi la Pebble Beach nu s-au mulţumit să aplaude sau să ovaţioneze bătrânele vedete pe patru roţi, readuse la strălucirea de odinioară cu sute de mii sau chiar milioane de dolari, ci au preferat şi să plece acasă cu cel puţin un exponat. Cea mai mare sumă, 7,26 milioane de dolari, a fost plătită în acest an pentru un Ferrari 250 GT California Spider Competizion din 1959, însă totalul sumelor care au fost plătite de cei prezenţi la licitaţie în 2010 a atins 100 de milioane de dolari. Conform organizatorilor, chiar şi această cifră impresionantă putea fi depăşită dacă recesiunea nu ar fi afectat chiar şi pe cei mai bogaţi dintre pământeni. Acesta este, de altfel, motivul pentru care un alt Ferrari, 250 Testa Rossa din 1958, nu a putut fi vândut. Nimeni nu a fost dispus să plătească cele 10,7 milioane de dolari cerute de actualul proprietar. Pe lângă plăcerea de a cumpăra maşini „indecent” de scumpe, cei mai avizaţi dintre vizitatorii de la Pebble Beach 2010 au avut ocazia să participe la decernarea premiilor anuale. Astfel, titlul The Best of Show a fost acordat unui Delage D8S De Villars Roadster din 1933, iar cea mai elegantă maşină a fost aleasă o Alfa Romeo 8C 2900A Spider din 1936.
Premiere mondiale
Succesul şi notorietatea la care a ajuns concursul de maşini clasice de la Pebble Beach, dar mai ales segmentul de public extrem de greu de găsit la un salon auto obişnuit au atras ca un magnet producătorii de maşini de lux ai zilelor noastre. Nici la Detroit, nici la Paris şi nici la Frankfurt nu pot fi găsiţi atât de mulţi potenţiali clienţi pentru maşinile moderne de lux ca la un astfel de show. Acesta este, fără doar şi poate, motivul pentru care la ediţia din acest an, pe lângă minunatele „bătrâne doamne” cu patru roţi, au fost expuse şi câteva vehicule în premieră mondială, printre care Bentley Continental GTC Speed 80-11 Edition, Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, Infiniti G25 Sedan, Lotus 125 Morgan EvaGT, Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé Special Edition, McLaren MP4-12C Prototype sau Porsche 918 Spyder Concept.
Alături de aceste maşini impresionante, ediţia din 2010 a găzduit şi o importantă componentă de maşini italiene mai noi sau mai vechi. Se pare că americanii au dorit să omagieze, în felul lor, posibila resuscitare a Chrysler de către grupul Fiat. Vizitatorii au putut admira astfel pe viu istoria mărcii Fiat, dar şi o lungă înşiruire de modele Alfa Romeo, Lancia, Maserati sau Ferrari. De la spectacolul vedetelor motorizate de altă dată nu au putut lipsi nici staruri ale micilor şi marilor ecrane, printre care Jay Leno, Bill Murray, Patrick Dempsey şi actualul guvernator al statului California, Arnold Schwarzenegger.
La fel ca în industria filmului american, de la Pebble Beach nu a lipsit nici premiul pentru cel mai urât automobil de epocă. În acest an, nedoritul trofeu al Concours d’Lemons a intrat în posesia unui Volkswagen Microbus din 1958.
Arnold Schwarzenegger şi Jay Leno au preferat să admire premierele mondiale, dar n-au uitat să laude şi modelele clasice
Un Delage D8S De Villars Roadster din 1933 a fost declarat în acest an cel mai bun automobil al ediţiei (The Best of Show)