Vineri, pe data de 23 iunie, președintele Klaus Iohannis a semnat decretele de eliberare din funcție a mai multor magistrați. Aceștia au fost eliberați din funcție ca urmare a pensionării.
Președintele Klaus Iohannis a semnat vineri, 23 iunie, decretele de eliberare din funcție a șase magistrați. Aceștia au fost eliberați din funcție în urma pensionării.
Șeful statului i-a eliberat din funcție pe: Daniela Neagu – judecător la Curtea de Apel Galaţi; Mihaela Paşca – judecător la Tribunalul Prahova, în prezent inspector judiciar în cadrul Inspecţiei Judiciare; Daniela Mursoi – procuror la Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj; Codrin Gavra – procuror în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie; Gabriela Zlata – procuror la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; Nicoleta Arpinte – procuror în cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Botoşani, delegată în funcţia de prim-procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Dorohoi, arată Administrația Prezidențială.
Asistenții maternali cu drept de liberă practică vor beneficia de vechime în muncă
Vă reamintim că joi, președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care permite ca asistenții maternali cu drept de liberă practică să beneficieze de vechime în muncă.
Actul normativ are ca obiect de reglementare completarea art. 9 din Legea 466/2004 cu un nou alineat, urmărindu-se ca perioada în care titularul cu drept de liberă practică al cabinetului individual de asistenţă socială a furnizat servicii specifice să fie asimilată vechimii în muncă, fără a fi luată în considerare perioada în care acesta a avut suspendat avizul de exercitare a profesiei.
Perioada în care titularii cu drept de liberă practică, organizaţi conform dispoziţiilor din lege, au furnizat servicii de asistenţă socială potrivit actului normativ constituie vechime în muncă şi în specialitate, cu excepţia perioadei în care aceştia au avut suspendat avizul de exercitare a profesiei, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: serviciile de asistenţă socială furnizate au produs, în anul supus asimilării vechimii în muncă, venituri nete a căror valoare este cel puţin egală cu de 12 ori cuantumul salariului minim brut pe ţară garantat în plată stabilit, potrivit legii, pentru anul respectiv; a achitat contribuţiile datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, aferente perioadei prevăzute în lege.
Documentele de care veți avea nevoie
Dovada îndeplinirii condiţiilor de natură financiară se face cu următoarele documente: declaraţiile privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, conform dispoziţiilor Ordinului 165/7/1272/456 din 2023 al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, al preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice, al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”; declaraţiile nominale ori individuale de asigurare în sistemul public de pensii, prevăzute în Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare.