Astfel, în urma deciziei respective, F 22 nu vor putea fi utilizate pentru zboruri lungi şi urmează să rămână suficient de aproape de pistă pentru a putea efectua aterizări de urgenţă în caz de nevoie, a indicat purtătorul de cuvânt al instituţiei de apărare a SUA, George Little.
Ca efect imediat, toate F22 vor efectua zboruri în proximitatea potenţialei piste de aterizare pentru a permite o revenire la sol rapidă chiar şi în cazul în care un pilot s-ar confrunta cu cele mai neprevăzute condiţii fiziologice în timpul zborului.
Leon Panetta a cerut, de asemenea, Air Force de a instala de urgenţă sisteme de alimentare cu oxigen la bordul F22, ordonând să-i fie prezentat un raport lunar privind progresele înregistrate în vederea remedierii defecţiunilor care au afectat F22 în trecut.
F22 a fost blocat la sol anul trecut după o serie de incidente implicând piloţi care şi-au pierdut cunoştinţa sau care au avut vertij în timpul zborului. O ancheta întreprinsă ca urmare a respectivelor sesizări nu a permis decelarea posibilelor defecte de proiectare ale acestor aeronave.
Avioanelor le-a fost permis să zboare din nou în septembrie 2011, dar inginerii încearcă în continuare să rezolve ceea ce pare a fi o problemă în sistemul de alimentare cu oxigen la bord.
Sursa: Agerpres